اخبار گردشگری

راه اندازی شربت خانه درشهر تاریخی حریره/ اب انبار سنتی مرکز گردشگری می شود

به گزارش ایرنا ، علی جیرفتی دوشنبه شب در مراسم افتتاح شربت خانه ایرانی در شهر تاریخی حریره در خصوص طرح های در دست اقدام دراین مجموعه تاریخی برای جذب گردشگر بیشتر گفت : این شهر از آثار قدیمی و ارزشمند کیش است و آثار میراثی ،بهترین راه برای معرفی فرهنگ یک منطقه به گردشگران به شمار می رود که اگر بتوان آنها را در معرض بازدید قرار داد گردشگری رونق بیشتری پیدا می کند.
وی اظهار کرد : در گذشته و در گشت های جزیره محلی برای استقرار بازدید کنندگان از این شهر وجود نداشت که با همت مجموعه معاونت گردشگری طرح جامعی برای جذب گردشگر و استقرار آنها در این شهر تدوین شد که با راه اندازی این شربت خانه گام نخست در این راستا برداشته شده است .
معاون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد کیش با بیان اینکه در مرحله نخست ،شربت خانه این شهر به بهره برداری رسیده است ، افزود : بخش های دیگری بر اساس طرح جامع در این شهر ایجاد خواهد شد که برخی نیاز به ایجاد زیر ساخت دارد ، با اجرای کامل طرح، شهر تاریخی حریره در چرخه گردشگری کیش قرار خواهد گرفت .
جیرفتی با اعلام اینکه در آینده نزدیک آب انبار سنتی حریره به مرکز گردشگری تبدیل خواهد شد اظهار کرد : این بخش هم پاتوقی برای گردشگران خواهد بود که در انتهای بازدید از جاذبه های گردشگری کیش ،ضمن استراحت در آن با جاذبه های تاریخی این جزیره بیشتر آشنا شوند.
وی گفت : بهره برداری از تمام طرح های مورد نظر یکسال زمان نیاز دارد و فازهای مختلف به مرور وارد چرخه گردشگری خواهد شد .

* شربت خانه حریره با الهام گرفتن از معماری سنتی ایجاد شده است
مدیر توسعه گردشگری و میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این مراسم گفت :این شربت خانه نمادی از شربت خانه های قدیمی است که با الهام گرفتن از معماری سنتی بازسازی شده است .
ماهان مدون افزود : ساختمانی که شربت خانه در آن راه اندازی شده معروف به پژوهشکده حریره و کاربری اصلی آن انجام فعالیت های پژوهشی میراثی بود که ۳ سال قبل با همت مدیران وقت ساخته شد اما فرصت لازم برای فعال شدن آن نبود.
وی با بیان اینکه با ایجاد این مکان، گردشگران می توانند در فضایی آرام و دلنشین ساعتی را به استراحت بپردازند اظهار کرد : این فضا با همت سازمان و توسط بخش خصوصی همراه با استانداردهای لازم راه اندازی شده است.
مدون گفت : این شربت خانه دارای آشپزخانه و پذیرایی است و در بخش سایت موزه آن نیز فروشگاه صنایع دستی ایجاد شده است تا تولید کنندگان این حوزه در کیش محصولات خود را برای فروش به گردشگران عرضه کنند .
وی با بیان اینکه ما شعار’ کیش ایران کوچک ‘را دنبال می کنیم افزود : محصولاتی که ارائه می شود شربت های با طعم های خاص متعلق به شهرهایی از سراسر ایران است ، همچنین نان های محلی همراه با غذاهای سنتی نیز در این شربت خانه به مشتریان ارائه می شود.
مدیر توسعه گردشگری و میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد کیش تصریح کرد : با پایان اکتشافات در این شهر و اجرای طرح جامع ، حریره یک وزن قابل توجه برای جذب گردشگرخواهد بود .

* کیش جزیره ای امن همراه با آرامش است
بازیگر سریال راه بی پایان نیز در حاشیه این مراسم،کیش را جزیره گنج ، امن همراه با آرامش عنوان کرد و به خبرنگار ایرنا گفت: راه اندازی این شربت خانه به جذب بیشتر گردشگران کمک می کند.
حمید میهن دوست با بیان اینکه برای کار و تفریح به کیش زیاد سفر می کنم اظهار کرد: باید بستری فراهم کرد که مردم بتوانند بیشتر به این جزیره مرجانی سفر کنند.
به گزارش ایرنا ،شهر تاریخی حریره با قدمتی بیش از ۸۰۰ سال و در فضایی به وسعت ۱۲۰ هکتار نشان می دهد که در روزگاران گذشته شهری آباد و بزرگ در این منطقه وجود داشته و جمعیت زیادی در آنجا زندگی می کردند.
این شهر باستانی مربوط به سده پنجم تا دهم هجری قمری ( دوره ساسانیان و اوایل دوره اسلامی ) است که در سال ۱۳۷۶ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده و دارای مجموعه ای شامل خانه اعیانی، مسجد، حمام و قنات های قدیمی است .
۱۶۳۰*۱۶۴۱/ خبرنگار : مریم زبان دان – انتشار دهنده : امیر برزی

انتهای پیام /*


ارتباطات


میراث فرهنگی و گردشگری


راه اندازی شربت خانه


منطقه ازاد کیش