اخبار گردشگری

روسیه آنتالیا را آلوده ترین منطقه ترکیه به ویروس کوکساکی اعلام کرد

به گزارش ایرنا، مرکز بحران وزارت خارجه روسیه روز سه شنبه اعلام کرد: بسیاری از افراد آلوده به ویروس کوکساکی را کودکان تشکیل می دهند.
شبکه تلویزیونی راشاتودی به نقل از این مرکز گزارش داد: روسیه وضعیت انتشار ویروس کوکساکی در ترکیه را تحت کنترل و نظارت دارد.
ترکیه پیشتر با اعزام کارشناسان روس به مراکز تفریحی این کشور برای بازرسی وضعیت پیرامون ویروس کوکساکی موافقت کرده بود.
سازمان نظارت بر بهداشت روسیه به دنبال اعلام خطر آلودگی صدها گردشگر روس در ترکیه به ویروس کوکساکی، اعلام کرد که به آنکارا در مبارزه با این ویروس و بیماری کوکساکی، کمک می کند.
شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه به نقل از بیانیه سازمان نظارت بر بهداشت روسیه خاطرنشان کرد: کارشناسان این سازمان با همتایان ترک برای مقابله با ویروس کوکساکی همکاری می کنند.
در این بیانیه در روز ۲۶ مرداد ماه گفته شد: بیش از ۵۰۰ نفر از شهروندان روسیه که در ترکیه به ویروس کوکساکی آلوده و بیمار شده اند، با شماره ویژه سازمان نظارت بر بهداشت روسیه برای حل مسائل خود تماس گرفته اند.
این رسانه از سفر بیش از یک میلیون گردشگر روس به ترکیه از ابتدای سال جاری میلادی خبر داد.
سازمان نظارت بر بهداشت روسیه همچنین در بیانیه دیگری به شهروندان این کشور هشدار داده بود که سفر به ترکیه با توجه به گسترش روزافزون ویروس کوکساکی و آلوده شدن صدها گردشگر روس برای سلامتی خطرناک است.
شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه با انتشار متن کامل این بیانیه اعلام کرد: در روزهای اخیر حدود ۵۰۰ گردشگر روس بر اثر آلودگی به ویروس کوکساکی بیمار شده اند.بر پایه اطلاعات انتشار یافته، منطقه گردشگری آنتالیا خطرناک ترین وضعیت را از نظر انتشار ویروس کوکساکی دارد.
کوکساکی ویروس ها، زیر گروه بزرگی از انتروویروس ها هستند که بر پایه توان بیماری زایی به دو گروه A , B تقسیم شده و انواع مختلفی از عوارض را در انسان مانند مننژیت آسپتیک، بیماری تنفسی و بیماری های تب دار نامشخص ایجاد می کنند.
آنژین تبخال، بیماری دست، پا، دهان و التهاب ملتحمه چشم هموراژیک حاد نیز توسط برخی از سروتیپ های کوکساکی ویروس گروه A ایجاد می شود. پریکاردیت و بیماری های ژنرالیزه در کودکان هم با برخی از کوکساکی ویروس های گروه B ایجاد می شود و افزون بر این برخی از سروتیپ های گروه A و B هم می توانند مننگوانسفالیت و نوعی فلج تولید کنند که ماندگار نیست و سلامتی قابل برگشت است.
کوکساکی ویروس ها، خاصیت بیماری زایی بیشتری نسبت به اکوویروس ها دارند. ویروس های کوکساکی گروه B شایع ترین عوامل بیماری های قلبی در انسان نیز شناخته شده اند. برخی انتروویروس هایی نیز که به تازگی شناخته شده اند، خواصی مشابه این ویروس ها دارند.
اروپام*۳۹۱ انتشار دهنده: هادی مولوی نیا

انتهای پیام /*


اجتماعی


روسیه


گردشگر روس


ویروس کوکساکی