اخبار گردشگری

خلق تجربه های جدید گردشگری به تولید ثروت می انجامد

به گزارش ایرنا ، سید مهدی طبیب زاده سه شنبه در دومین روز از گردهمایی نمایندگان اطلاع رسانی گردشگری ایران در خارج از کشور افزود:اراده جدی دولت یازدهم به حوزه گردشگری که نگاه ویژه ای به زیرساختهای این صنعت داشت و قطعا استمرار این نگاه در دولت دوازدهم و رویکرد استاندار کرمان که معطوف به رونق گردشگری است زمینه بالندگی و اعتلای بخش گردشگری در کرمان به عنوان یکی از مقاصد گردشگری را به دنبال خواهد داشت .
وی توجه مدیریت ارشد استان کرمان طی چند سال دولت یازدهم به زیرساخت های شهری در راستای تسهیل ترافیک و توسعه بخش فرودگاهی ، توجه به فرایند هتل سازی و مهم تر اینکه راه اندازی بوم گردی هایی در نقاط مختلف بخصوص در نقاط دور افتاده و خوش آب و هوای این استان را از زمره اقداماتی برشمرد که زمینه جذب گردشگر را در سال ۹۵نسبت به چند سال قبل آن از رشد پنج برابری برخوردار کرده است .
وی با تاکید بر اینکه خالق تجربه در عصر کنونی در حوزه گردشگری می تواند به جذب بیشتر گردشگر به منزله یک هدف مطلوب دست یابد اظهار داشت : نمونه این تجربه جدید را در ساخت بزرگترین هتل کپری کشور در قلعه گنج به عنوان محرومترین نقطه استان طی دو سال گذشته با مساعدت یکی از ۲۲معین اقتصادی تعریف شده در طرح مثلث توسعه اقتصادی استانکرمان می توان بوضوح مشاهده کرد.
طبیب زاده ادامه داد: امروزه بر اساس امار و شواهد موجود ضریب اشغال این هتل کپری گوی سبقت را از دیگر هتل های چندین ستاره در مرکز کرمان ربوده است طوری که این هتل طی چند روز گذشته میزبان بیش از ۳۰۰گردشگر خارجی از کشورهای آلمان ، آمریکا ، هلند و هند بوده است .
استان کرمان با تاریخ ۶هزار ساله ، هفت اثر ثبت جهانی، ۷۰۰ اثر ثبت ملی و هفت هزار جاذبه تاریخی و طبیعی یکی از مقاصد گردشگران خارجی و داخلی کشور به شمار می رود.
طی چهار سال فعالیت دولت تدبیر و امید حدود ۱۴۰ هزار گردشگر خارجی از جاذبه های استان کرمان بازدید کردند که رشد ۲۰۰ درصدی داشته است.
دومین گردهمایی نمایندگان اطلاع رسانی گردشگری ایران در خارج از کشور با حضور مدیران ، اصناف ، دفاتر و فعالان صنعت گردشگری کشور از دوشنبه هفته جاری در محل اتاق بازرگانی و به میزبانی این اتاق آغاز شده و به مدت سه روز تا چهارشنبه ۱۶شهریورماه ادامه دارد.
تهیه و انتشار : بهنام احمدی *۵۰۵۴

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


تولید


اتاق بازرگانی