اخبار گردشگری, اقامتگاه

۳ هزار میلیارد تومان پروژه گردشری در کرمان در دست اجرا است

به گزارش ایرنا محمود وفایی روز سه شنبه در دومین روز از گردهمایی نمایندگان اطلاع رسانی گردشگری ایران در خارج از کشور در محل اتاق بازرگانی کرمان افزود: ۱۲۵ اقامتگاه بوم گردی در استان کرمان در حال فعالیت است که تا پایان سال به ۲۰۰ اقامتگاه افزایش پیدا می کند.
وی با بیان اینکه پنج فرودگاه فعال در کرمان وجود دارد و شبکه حمل و نقل این استان در حال ترمیم است اظهار کرد: بسیاری از مسیرهای حمل و نقل استان کرمان بازسازی و مرمت شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: این استان بیش از هفت هزار اثر تاریخی دارد و به همین اندازه نیز اثر تاریخی ناشناخته در آن وجود دارد.
وی با بیان اینکه ۷۰۰ اثر ثبت ملی در استان کرمان وجود دارد افزود: طی چند سال گذشته در ثبت آثار ملی کرمان غفلت شده و باید در این بخش به مرز ۲ هزار اثر ثبت ملی در استان برسیم.
وفایی با اشاره به بازسازی ارگ بم پس از زلزله سال ۷۲ گفت: این اثر جهانی از سال گذشته به چرخه گردشگری استان کرمان وارد شده و مورد بازدید گردشگران خارجی زیادی قرار گرفته است.
وی تصریح کرد: کویر لوت نخستین اثر جاذبه طبیعی کشور بود که سال گذشته ثبت جهانی شد و در این جاذبه می توان زیباترین آثار و عوارض طبیعی را مشاهده کرد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان بیان کرد: مرمت بسیاری از آثار میراث فرهنگی که آرزوی علاقه مندان بود با همت مسئولان و مشارکت بخش خصوصی در حال انجام است.
وی خطاب به نمایندگان اطلاع رسانی گردشگری ایران در خارج از کشور گفت: ما نیازمند تبلیغات در بخش گردشگری هستیم و امروز کاری که شما انجام می دهید بزرگترین خدمت به کشور است که امیدواریم ثمرات فعالیت های شما را در آینده در مجموعه گردشگری استان کرمان ببینیم.
دومین گردهمایی نمایندگان اطلاع رسانی گردشگری ایران در خارج از کشور با حضور مسئولان استانی و کشوری، مدیران، اصناف، دفاتر و فعالان صنعت گردشگری کشور در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاوری استان کرمان آغاز به کار کرد.
این گردهمایی از دوشنبه ۱۳ تا ۱۶ شهریورماه با برنامه های کارگاه های آموزشی، نشست تخصصی، همایش معرفی فرصت های گردشگری استان کرمان ادامه دارد.
این گردهمایی توسط کانون جهانگردی و اتومبیل رانی جمهوری اسلامی ایران و اتاق بازرگانی کرمان و با همکاری اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان برگزار می شود.
استان کرمان با هفت اثر ثبت جهانی، ۷۰۰ اثر ثبت ملی و هفت هزار جاذبه تاریخی و طبیعی یکی از مقاصد گردشگران خارجی و داخلی کشور به شمار می رود.
طی چهار سال فعالیت دولت تدبیر و امید حدود ۱۴۰ هزار گردشگر خارجی از جاذبه های استان کرمان بازدید کردند که رشد ۲۰۰ درصدی داشته است.
خبرنگار: داود رجبی بهجت ** انتشار دهنده: نجمه حسنی*
۷۴۳۷/۳۰۲۹

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


گردشگری


نمایندگان گردشگری