اخبار گردشگری

کرمانشاه میزبان دهمین دوره نمایشگاه سراسری صنایع دستی ایران

به گزارش خبرنگار ایرنا، این رویداد فرهنگی که توسط اداره کل میراث، فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه مدیریت می شود امسال وارد دهمین دوره خود شد و هر ساله در آخرین ماه از فصل تابستان کرمانشاه میزبان جمع زیادی از هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی کشور است.
به گفته مسئول روابط عمومی اداره کل میراث، فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، نمایشگاه امسال در ۱۲۰غرفه برپا می شود که ۵۶ غرفه آن متعلق به تولیدات استان کرمانشاه است.
مهدی خالوندی روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود که این نمایشگاه با حضور ۳۰ استان کشور از ۱۵ شهریور آغاز و تا ۲۰ این ماه ادامه دارد.
او زمان بازدید از نمایشگاه را ساعت ۱۶ تا ۲۲ اعلام کرد و گفت: روزهای جمعه و شنبه که تعطیل است نمایشگاه از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۲ برای بازدید علاقه مندان دایر است.
به گفته او، افتتاحیه این نمایشگاه ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه روز چهارشنبه با حضور مسئولان استان برگزار می شود.
خالوندی گفت: در حاشیه این نمایشگاه غرفه های پخت غذاها و دسرهای محلی نیز برپا می شود.
استان کرمانشاه یکی از مهدهای صنایع دستی کشور است و از جاجیم بافی، چاقوسازی و ابزارآلات فلزی قلمزنی منبت، معرق، پارچه دستباف، نازک کاری چوب و ریزه کاری چوب، نمد مالی، مصنوعات چرمی و ساخت زیور آلات محلی، چیخ بافی، فلزکاری، دوخت های سنتی (رودوزی)، گلیم گل برجسته، سفالگری، طراحی سنتی، سبد بافی، نساجی (موج بافی و اهرامی بافی ) تراش شیشه، رنگرزی سنتی، طراحی فرش، تذهیب، نگارگری، خراطی و مجسمه سازی می توان به عنوان تولیدات کنونی استان نام برد.
براساس آمارهای غیررسمی اکنون حدود ۷۰ هزار نفر هنرمند در بخش صنایع دستی در استان کرمانشاه در ۲۵۰ رشته فعالیت دارند اما براساس آمارهای رسمی تعداد این افراد ۱۰هزار نفر است که زیرپوشش بیمه نیز هستند.
استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۱ شهر و ۲ هزار و ۶۲۲ روستا است.
۳۰۳۳/۸۰۶۶ خبرنگار: فرزاد نویدی ** انتشار دهنده:علی مولوی

انتهای پیام /*


فرهنگی


نمایشگاه صنایع دستی


دهمین دوره سراسری


کرمانشاه