اخبار گردشگری

کار مطالعه و پژوهش فضای سبز باغ فین کاشان آغاز می شود

محسن جاوری روز سه شنبه در گفتگو با ایرنا با بیان اینکه این بودجه از محل اعتبارهای ملی تامین شده است، افزود: این تحقیق و مطالعه در زمینه تغذیه، آفات، بیماریها و دستورالعمل های نگهداری از درختان و فضای سبز باغ فین انجام خواهد شد.
وی از انعقاد قرارداد مشاوره برای اجرای این طرح خبر داد و اظهار کرد: وجود درختان کهنسال و ارزشمند از جمله شاخصه های اصلی باغ فین است که در بیش از یک دهه گذشته و بخصوص پس از سرمای سال ۸۶، مجموعه ای از عوامل، باعث آسیب رساندن به آنها شد.
جاوری مطالعه و بررسی فضای سبز باغ فین کاشان را بسیار ضروری دانست و خاطر نشان کرد: ارائه راهکار فنی برای رفع مشکلات موجود و دستورالعمل مدون برای مراقبت از گونه های گیاهی موجود و جدید در این مکان تاریخی، همچنین پایش دوره ای درختان در زمینه های حاصل خیزی، تعذیه، کنترل آفات و بیماری های گیاهی در این مشاوره انجام می شود.
به گفته وی، با توجه به بررسی ها و استعلام های انجام شده از موسسه ها، ارگان های دولتی و بخش های پژوهشی خصوصی تراز اول کشور و بنا به دستور گرفته شده از کمیته راهبردی پایگاه های میراث جهانی، تفاهم نامه ای یک ساله با شرکت پایداری طبیعت و منابع منعقد شده است.
باغ تاریخی فین کاشان با مساحت ۲۳۷۰۰ مترمربع یکی از زیباترین و معروف ترین باغ های ایرانی بشمار می رود که از آن به عنوان نمونه کامل باغ سازی ایرانی یاد می کنند و جزو ۹ باغ ایرانی است که خرداد سال ۹۰ در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.
افزون بر ۱۷۰۰ اثر تاریخی با ارزش در شهرستان کاشان شناسایی شده که تاکنون ۳۲۰ بنای آن در فهرست آثار ملی ثبت شده است
۶۱۳۶ * خبرنگار: یوسف صائب** انتشار: سلطانمرادی

انتهای پیام /*


فرهنگی


باغ فین


کاشان