اخبار گردشگری

استاندار: گلستان برای توسعه نیازمند نگاه ویژه است/دیوار دفاعی گرگان احیا شود

به گزارش خبرنگار ایرنا حسن صادقلو عصر دوشنبه در نشست سرمایه گذاران حوزه گردشگری، هنرمندان صنایع دستی و تشکل های غیردولتی استان با معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور در گرگان تصریح کرد: با توجه به مجموعه های تاریخی و نمادهای فرهنگی گلستان، باید مدیریت کلان کشوری با نگاه ویژه ای به این استان بنگرد.
وی با اشاره به اهمیت هویت بخشی به نسل آینده، یادآور شد: موزه روستایی استان که در جنگل های قرق در حال احداث است مجموعه ای بوده که در راستای آشنایی و هویت بخشی به نسل حاضر و آینده باید تقویت شود.
استاندار گلستان از تدوین کتاب دانش بومی روستایی استان نیز خبر داد و گفت: توسعه روستاها با درآمد پایدار روستائیان از طریق ایجاد بنگاه های اقتصادی و بهره مندی از دانش بومی با همراهی فن آوری روز اتفاق می افتد.
صادقلو ۱۸ میلیون مسافر عبوری از گلستان را پتانسیل بالای استان در حوزه گردشگری دانست و افزود: تلاش داریم که ماندگاری مسافران را در استان افزایش داده و گلستان به مقصد گردشگری تبدیل شود.
وی خانه ها و بافت تاریخی گرگان را ظرفیتی ارزشمند دانست و گفت: ۲۰۰ خانه تاریخی در شهر گرگان وجود دارد که می توان با ایجاد مشوق هایی برای سرمایه گذاران بخش خصوصی کارکردهای مناسبی در این حوزه تعریف کرد.
استاندار یکی از قابلیت های گردشگری در گلستان را گردشگری سلامت بیان کرد و افزود: با توجه به اعتمادی که کشورهای آسیای میانه به پزشکی جمهوری اسلامی دارند و همجواری گلستان ، توسعه ظرفیت های پزشکی و هتلینگ بیمارستانی می تواند زمینه گردشگری سلامت را افزایش دهد.
نورمحمد تربتی نژاد نماینده گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به مواهب طبیعی و اقلیم های مختلف گلستان گفت: جاذبه های گردشگری و زندگی اقوام ظرفیت خوبی را در حوزه گردشگری در استان ایجاد کرده است.
وی افزود: اینک نگاه سنتی در بخش صنعت و کشاورزی وجود دارد و باید رویکرد جدیدی ایجاد و به حوزه گردشگری توجه بیشتری شود.
به گفته وی؛ استان گلستان ظرفیت خوبی در حوزه فعالان بخش خصوصی دارد که باید از این فرصت ها برای توسعه گردشگری استان و تولید ثروت و در آمد استفاده شود.
۳۰۱۴/۱۶۴۸
خبرنگار: مجید میهن دوست ** انتشار: پری سالارنیا

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


سرمایه گذاری


معاون رییس جمهور