اخبار گردشگری

حضور چشمگیر ایران در جشنواره بین المللی صنایع دستی در بلغارستان

به گزارش ایرنا، پانزدهمین جشنواره بین المللی صنایع دستی بلغارستان با مشارکت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در روز دوشنبه افتتاح که به مدت یک هفته ادامه دارد.
در مراسم افتتاحیه این جشنواره، دیمیتر گلاوچف رئیس مجلس بلغارستان، معاون وزیر فرهنگ، معاون وزیر جهانگردی، استاندار و شهردار گابروای بلغارستان و رئیس موزه قوم شناسی و تعدادی از نمایندگان مجلس این کشور حضور داشتند.
دیمیتر گلاوچف رئیس مجلس بلغارستان در مراسم افتتاحیه این جشنواره گفت: برای من افتخار و خوشحالی بزرگی است که در پانزدهمین جشنواره بین المللی صنایع دستی در جمع شما باشم.
وی ضمن قدردانی از وزارت فرهنگ، استان گابروو و موزه قوم شناسی و دیگر برگزار کنندگان این جشنواره افزود: ابتکار شما پیام، نشانه و باعث دوستی در سراسر جهان می شود. شگفت انگیز است که بیش از ۱۳۰ شرکت کننده از نقاط مختلف دنیا در بازار و نمایشگاه های بین المللی شرکت دارند.
رئیس مجلس بلغارستان نیز در افتتاح نمایشگاه ایران ضمن تشکر از برپائی نمایشگاه گفت: صنایع دستی ایران هر کدام در نوع خود بی نظیر و زیبایی مخصوص به خود را دارد. ایران زیبایی خودش را به بازدیدکنندگان موزه قوم شناسی «اتار» نشان داد.
نمایشگاه ویژه صنایع دستی ایران در این جشنواره بزرگ در بلغارستان توسط رئیس مجلس و معاون وزیر گردشگری، معاون وزیر فرهنگ و استاندار و شهردار شهر گابروا بلغارستان افتتاح گردید.
محمد علی کیانی رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در بلغارستان در افتتاح این نمایشگاه ضمن خیر مقدم به رئیس مجلس و دیگر مسئولان، تاکید کرد: خوشحالم که به عنوان نماینده فرهنگی کشور بزرگ ایران برای اولین بار در این نمایشگاه فرهنگی و صنایع دستی و هنری در این استان شرکت می کنم.
رایزن فرهنگی کشورمان با اشاره به اینکه چنین برنامه هایی به عنوان پلی فرهنگی بین ملت های مختلف مطرح هستند و مهرورزی، صلح و دوستی را بین مردم ایجاد می کنند،گفت: ایران کشور بزرگی است با تاریخ چند هزار ساله است.
وی همچنین ضمن اشاره به اینکه امسال صد و بیستمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک و هفتادمین سالگرد روابط فرهنگی بین ایران و بلغارستان است، روابط فرهنگی بین دو کشور را همیشه در سطح بسیار خوب و رو به گشترش خواند.
کیانی آمادگی خود را برای گسترش و توسعه همکاری فرهنگی بین گابروو و یکی از شهرهای صنعتی ایران اعلام کرد.
‘ایرینا گئورگیئوا’ معاون وزیر جهانگردی بلغارستان نیز در این جشنواره طی سخنانی گفت: بسیار خوشحالم که نمایشگاه صنایع دستی ایران را در پانزدهمین جشنواره بین المللی صنایع دستی در موزه «اتار» افتتاح می کنم.
وی افزود: استان گابروو بخشی از هشت مسیر گردشگری بلغارستان است.
رایزن فرهنگی کشورمان در حاشیه این نمایشگاه نیز با خانم تانیا هریستووا شهردار شهر گابروا بلغارستان ملاقات کرد. در این ملاقات شهردار گابروا در خصوص ارتباط و همکاری های فرهنگی بین ایران و بلغارستان به ویژه استان گابروا تاکید کرد.
شهردار گابروا در خصوص حضور ایران در جشنواره فیلم های طنز و عکس تاکید و تمایل داشتند که ایران در این گونه جشنواره ها شرکت کند.
اروپام**۴۳۶**۳۴۰۴**انتشار: محسن اسماعیلی

انتهای پیام /*


فرهنگی


ایران


میهمان ویژه


جشنواره صنایع دستی بلغارستان