اخبار گردشگری

فقط ۶۰ دفتر خدمات گردشگری دربخش ورود توریست به ایران فعالیت دارند

به گزارش ایرنا محمد محب خدایی روز دوشنبه در دومین گردهمایی نمایندگان اطلاع رسانی گردشگری ایران در خارج از کشور افزود: باید نگاه سنتی به توسعه گردشگری را تغییر دهیم تا بتوانیم با کشورهای فعال در این عرصه رقابت کنیم.
وی ادامه داد: استان کرمان با همه داشته های خود می تواند پایلوت و آیینه تمام نمای گردشگری کشور باشد.
محب خدایی بیان کرد: نمایندگان اطلاع رسانی گردشگری در خارج از کشور باید توجه کنند چه مطالبه ای از مسئولان و نمایندگان در راستای جذب و توسعه گردشگری داشته باشند.
وی با بیان اینکه صنعت گردشگری می تواند بالاتر از صنعت نفت قرارگیرد افزود: هر توریست یک هزار و ۲۰۰ دلار معادل ۳۰ بشکه نفت برای کشور ارزآوری دارد.
معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور بیان کرد: در صنعت گردشگری تنها دارایی که خارج می شود فرهنگ، ظرفیت و آداب رسومی است که در اذهان گردشگران می ماند.
وی تصریح کرد: خوشبختانه با اقدامات و مصوبات مجلس شورای اسلامی از محل ورود توریست و ارزش افزوده، شاهد یارانه و معافیت های مالیاتی در حوزه جذب گردشگر خواهیم بود.
محب خدایی افزود: این یارانه و تسهیلات برای تمامی حوزه های فعال در بخش گردشگری وجود دارد.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور بیان کرد: خطوط هواپیمایی تنها جابه جا کننده مسافر هستند و به بحث تورگردانی وارد نشده اند که باید فعالیت ها تغییر کند.
وی با اشاره به اینکه برخی می گویند ما تقویم گردشگری نداریم افزود: در کشوری که چهار فصل است باید برای جذب گردشگران همایش ها و نمایشگاه ها در شهرهایی مانند کرمان برگزار شود.
محب خدایی گفت: شاخص ها و قومیت هایی در کشور داریم که ظرفیت خوبی برای جذب گردشگر است که از آنها استفاده نمی کنیم.
وی با بیان اینکه هنوز صنعت گردشگری را باور نداریم تاکید کرد: اگر می خواهیم شاهد تحول در این حوزه باشیم منوط به همت و حرکت بخش خصوصی است.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور افزود: بخش خصوصی باید باورها را افزایش دهد و پتانسیل های خود را فعال کند.
وی بیان کرد: حوزه گردشگری را در آینده صرفا گردشگری تفریحی تعریف نکنیم و ۲۲ شاخص در بخش گردشگری وجود دارد که جوامع مخاطب را تشکیل می دهند.
محب خدایی گفت: امیدواریم با کمک همه شبکه سفر داخلی را شکل دهیم و استارت آپ ها در این زمینه فعال شود.
وی با بیان اینکه باید شرایط را برای توسعه متوازن گردشگری فعالی شود تاکید کرد: هر قدر ارزش افزوده در حوزه گردشگری اضافه شود باعث توسعه و نشاط در این بخش خواهد شد.
وی تصریح کرد: رونق گردشگری منوط به مناسبت ها و دعوتنامه به گردشگران است و برای اینکه گردشگران جذب جاذبه های ما شوند نیازمند کار جمعی هستیم.
دومین گردهمایی نمایندگان اطلاع رسانی گردشگری ایران در خارج از کشور با حضور مسئولان استانی و کشوری، مدیران، اصناف، دفاتر و فعالان صنعت گردشگری کشور در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاوری استان کرمان آغاز به کار کرد.
این گردهمایی از امروز (دوشنبه) ۱۳ تا ۱۶ شهریورماه با برنامه های کارگاه های آموزشی، نشست تخصصی، همایش معرفی فرصت های گردشگری استان کرمان ادامه دارد.
این گردهمایی توسط کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران و اتاق بازرگانی کرمان و با همکاری اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان برگزار شده است.
استان کرمان با هفت اثر ثبت جهانی، ۷۰۰ اثر ثبت ملی و هفت هزار جاذبه تاریخی و طبیعی یکی از مقاصد گردشگران خارجی و داخلی کشور به شمار می رود.
طی چهار سال فعالیت دولت تدبیر و امید حدود ۱۴۰ هزار گردشگر خارجی از جاذبه های استان کرمان بازدید کردند که رشد ۲۰۰ درصدی داشته است.
خبرنگار: داود رجبی بهجت ** انتشار دهنده: بهنام احمدی *
۷۴۳۷/۳۰۲۹/ ۵۰۵۴

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


دفاتر خمات گردشگری


محب خدایی