اخبار گردشگری

برگزاری مطلوب جشن ملایر شهر ملی منبت، مقدمه ای برای ثبت جهانی

به گزارش ایرنا عبدالعظیم رضایی روز یکشنبه در نشست هماهنگی جشنواره ملایر، شهر ملی مبل و منبت ایران اظهار کرد: ثبت ملی مبل و منبت ملایر و برگزاری نخستین جشنواره آن، جهش بزرگی را در حوزه های مختلف به ویژه اقتصاد این شهرستان ایجاد می کند.
وی برگزاری این جشنواره را فرصت مغتنمی برای معرفی تمامی ظرفیت ها و پتانسیل های شهرستان در زمینه های مختلف برشمرد و افزود: ملایر موقعیت های ممتازی از نظر جغرافیایی، گردشگری، صنایع دستی و جاذبه های تفریحی و طبیعی دارد.
رضایی با بیان اینکه این رخداد مهم در ملایر تاثیرات خود را در حوزه هایی همچون فرهنگی و اقتصادی خواهد گذاشت، خطاب به مدیران و فعالان این صنعت تاکید کرد: در برگزاری هر چه مطلوب جشنواره تعصب، جدیت و دغدغه ویژه ای داشته باشید تا با کمترین نقص و کاستی برگزار شود.
وی خواستار آمادگی تمامی دستگاه های اجرایی، ارائه تخفیف های ۵۰ درصدی رستوران ها و نمایشگاه داران مبل و منبت و نصب برچسب تخفیف های ویژه، ارائه و فروش محصولات تولیدی مبل و منبت با بهترین کیفیت و بیشترین تخفیف های در نظر گرفته شد و گفت: نصب بنر و آذین بندی در تمامی دستگاه های اجرایی، برقراری نظم، امنیت و ترافیک جشنواره و آذین بندی ورودی های شهر ضروری است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان نیز بر لزوم هماهنگی و همراهی همه دستگاه های اجرایی ملایر و فعالان صنعت مبل و منبت تاکید کرد و افزود: مبل و منبت ملایر را باید به عنوان برند معرفی کنیم.
علی مالمیر این رویداد مهم را فرصتی مغتنم برای رشد و توسعه ملایر در تمامی زمینه ها برشمرد و گفت: هر گونه هزینه برای برگزاری جشنواره مبل و منبت و معرفی این ظرفیت مهم در ملایر، یک سرمایه گذاری است که اقتصاد این شهرستان را رشد می دهد.
وی خواستار برگزاری هر ساله جشنواره مبل و منبت در ملایر شد و بیان کرد: این جشنواره باید فاخر و بسیار خوب برگزار، منعکس و اقدامات مستند سازی شود تا مقدمه ای برای سال های بعد و معرفی همه ظرفیت های ملایر برای جذب بیشتر گردشگران باشد.
مالمیر تاکید کرد: تخفیف هایی که برای فروش محصولات تولیدی مبل و منبت در نظر گرفته شده، باید اطلاع رسانی شود تا همه بدانند نباید این فرصت استثنایی را در این شهرستان از دست بدهند.
وی با بیان اینکه در این مدت تمام موزه ها به صورت رایگان است، ادامه داد: نیاز است در مدت زمان برگزاری جشنواره مسابقه عکاسی برگزار شود تا با مستندسازی فعالیت ها در سال های بعد از آنها استفاه شود.
مدیر کل میراث فرهنگی استان همدان با بیان اینکه آمادگی لازم را برای برگزاری جشنواره مبل و منبت در ملایر داریم و تمهیدات لازم اندیشیده شده گفت: ۲ اکیپ برای برگزاری برنامه های صبح و بعدازظهر جشنواره در ۱۵ شهریور ماه مستقر خواهد شد.
مالمیر خواستار استفاده از ظرفیت هنرمندان شهرستان در طول برگزاری جشنواره شد و اظهار کرد: بسته های فرهنگی و اقلام تبلیغی که در جشنواره مبل و منبت ارائه می شود، باید حامل پیامی فرهنگی و یا در راستای معرفی ملایر باشد.
۱۵ اردیبهشت ماه امسال با دستور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور، ملایر به عنوان شهر ملی مبل و منبت در فهرست شهرهای ملی صنایع دستی ایران به ثبت رسید.
به همین منظور ۱۵ شهریور ماه امسال نخستین جشنواره مبل و منبت ملایر برگزار می شود که تا ۲۴ شهریور ماه ادامه دارد.
حدود هشت هزار کارگاه تولید مبل و منبت شناسنامه دار در شهرستان ملایر فعال است و بیش از چهار هزار و ۳۰۰ تن به صورت مستقیم در این صنعت فعالیت می کنند.
شهرستان ملایر با دارا بودن جمعیتی بالغ بر ۳۰۰ هزار نفر در ۷۵ کیلومتری شهر همدان واقع شده است.
۷۵۲۸/۲۰۸۷
خبرنگار: معصومه موسوی**انتشار دهنده: زهرا پیرنیا

انتهای پیام /*


فرهنگی


جشنواره مبل و منبت


ثبت جهانی


میراث فرهنگی