اخبار گردشگری

تفاهمنامه گردشگری باشعار ‘کوه تا کویر’ بین استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و اصفهان امضا شد

محمود باقری روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا در یاسوج افزود: این تفاهمنامه با هدف همکاری متقابل و تقویت فعالیت‌های اقتصادی ۲ استان کهگیلویه و بویراحمد و اصفهان در مناطق شهری، روستایی و عشایری، سرمایه گذاری در گردشگری روستایی و عشایری، پایین آوردن تلفات جاده‌ای، فرهنگ سازی مسافرت بین شهری و توسعه زیرساخت‌های صنعت گردشگری در مسیرهای تعریف شده منعقد شده است.
وی افزود: در این تفاهمنامه مواردی از جمله ایجاد زیرساخت‌های مطمئن برای مجتمع‌های اقامتی و بین راهی از طریق سرمایه گذاری‌های مشترک، کمک به شهرداران برای توسعه گردشگری، بازاریابی در حوزه گردشگری در ۲ استان و کشور و کمک به رایگان شدن پروانه ساخت هتل‌ها در همه مناطق ۲ استان هدف‌گذاری شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد ورود بخش خصوصی به عرصه گردشگری، هم‌افزائی ۲ استان برای ترکیب جاذبه‌های گردشگری یکدیگر و تعیین اولویت‌ها و آمایش سرزمینی صنعت گردشگری منطقه را از مهم‌ترین اهداف این تفاهم نامه عنوان کرد.
باقری گفت: در این تفاهمنامه بر تعامل بیشتر برای ارتقای صنعت گردشگری و استفاده از ظرفیت ۳۵۰ میلیون نفری گردشگران تاریخی و فرهنگی جهان، تمرکز بر جاذبه‌های طبیعی ۲ استان با تأکید بر جاذبه‌های مناطق کمتر توسعه یافته، تهیه اطلس جامع گردشگری و صنایع دستی و اطلاع رسانی در فضای حقیقی و مجازی، افزایش ضریب ماندگاری گردشگر و ایجاد شبکه حمل و نقل سریع تأکید شده است.
وی ابراز کرد: پررنگ شدن محور زاگرس در تنظیم سند جامع گردشگری ایران، تبدیل ایران هراسی به ایران دوستی، تعامل دولت با بخش خصوصی و جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی از دیگر اهداف اجرای این تفاهم نامه است.
کارشنان امور فرهنگی وگردشگری، امضای این تفاهمنامه را اقدامی موثر در توسعه منطقه ای گردشگری بویژه در حوزه زگراس میانی می دانند و متقدند یکی از راهکارهای تقویت صنعت گردشگری هم افزایی و تقویت همکاری ها بین تمامی مناطق بویژه قطب های مختلف گردشگری از جمله اصفهان و استانهای همجوار است.
استان اصفهان با بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی که یک هزار و ۸۵۰ مورد آن به ثبت ملی و چهار اثر آن به نام های میدان نقش جهان، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع به ثبت جهانی رسیده، کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.
اصفهان همچنین با برخورداری از جاذبه های طبیعی سرسبز و کویری در غرب و شرق استان، گردشگران داخلی و خارجی را به خود جلب می کند.
استان اصفهان با بیش از ۵ میلیون جمعیت درمرکز ایران واقع شده و علاوه بر برخورداری از جاذبه های تاریخی و گردشگری دارای موقعیت ممتاز جغرافیایی و طبیعی است .
همچنین کهگیلویه و بویراحمد دارای حدود ۲ هزار و ۵۰۰ اثر تاریخی است و این استان را به دیار آریوبرزن سردار نامی ایرانی می‌شناسند.
این استان بخشی از تمدن ایلام بوده و در دوره بعد از اسلام و همچنین بعد از ورود آریایی‌ها جزئی از خاک تمامی حکومت‌های ایران به شمار می‌رفته است.
براساس آمار موجود افزون بر ۷۲۶ اثر تاریخی، فرهنگی و طبیعی این استان در فهرست آثار ملی ثبت شده است.
این آثار شامل بناهای تاریخی، کاروانسراها، پل‌ها، قلعه‌ها، بقاع متبرکه، زیرساخت‌های زندگی اجتماعی ایرانیان کهن مانند آب انبارها، آثار طبیعی و صنایع دستی است.
استان کهگیلویه و بویراحمد با ۷۱۳ هزار نفر جمعیت در جنوب غربی ایران قرار دارد و کهگیلویه و بویراحمد بیش از ۱۶ هزار کیلومتر مربع مساحت دارد.
خبرنگار مسعود علیزاده ** باز نشر:سلطانمرادی
/ ۱۶۶۲/۶۱۱۰

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


اصفهان و یزد