اخبار گردشگری

نماینده مجلس: سرمایه گذاری بخش خصوصی عامل بهره وری احیای بناهای تاریخی است

به گزارش روز یکشنبه گروه فرهنگی ایرنا ،محمدرضا نجفی، اظهار کرد: ابنیه تاریخی آن چیزی است که تاریخ، گذشته، تجارب، اندوخته و داشته های قبلی ما را به نسل های بعد از ما منتقل می کند و می تواند منشاء وحدت، هویت، وفاق و گرد هم آمدن اجزای مختلف جامعه باشد.
نماینده مجلس دهم، تصریح کرد: این ثروت های برجای مانده از گذشتگان، باید کارکرد ارزشمندی را در بحث های هویتی، ارزشی، شخصیتی، تربیتی ، آموزشی و بهداشت روان و شادابی و نشاط برای نسل ما و نسل های بعد از ما تأمین کند.
عضو کمیسیون صنایع مجلس ادامه داد: علاوه بر اینکه از بعد فرهنگی و معرفتی نیازمند حفظ و مرمت این بناها هستیم از طرف دیگر مرمت، احیا و بهره برداری از این اماکن تاریخی کارکرد فوق العاده اقتصادی و درآمد زایی هم می تواند برای کشور داشته باشد وما می توانیم از این طریق اشتغال تولید کنیم.
نجفی با اشاره به نقش زنده ساختن بناهای تاریخی در تعاملات فرهنگی با سایر ملل جهان، افزود: با این اقدامات، می توانیم نگاه مثبت جهان را به خودمان جلب کنیم، این سرمایه ها باید محفوظ وخوب نگهداری شوند و بهره ورباشند.
بنابر گزارش صندوق احیای بناها تاریخی و اماکن فرهنگی، این نماینده مجلس یادآور شد: اگر به درستی از تجارب داخلی خود و دنیا استفاده کنیم، در آن صورت می بینیم که بهره برداری از این بناها و واگذاری به بخش خصوصی که مولد کارآزموده و صاحب صلاحیت باشد، بهره وری را در این حوزه ارتقا خواهد داد.
فراهنگ**۳۰۷۹**۱۸۲۳ دریافت: علی اسدی** انتشار: طاهره نبی اللهی

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


صندوق احیا و بهره برداری اماکن تاریخی


مجلس