اخبار گردشگری

تصاویر:سفری متفاوت با قطارهای کوهنــورد!

قطار کابلی یا قطارهای کوهنورد از دو واگن تشکیل شده که توسط طناب فولادی به هم متصلند و یکی پایین و دیگری بالا می رود.

به گزارش “توریسم آنلاین” این قطارهای کابلی که در بسیاری از شهرهای دنیا دیده می شوند ، در بلندی های گوشه و کنار شهرها مردم و البته گردشگران را جابه جا می کنند.

در ادامه به ۸ شهر دنیا سفر می کنیم تا ببینیم قطارهای کابلی با چه چشم اندازی مسافران را بالا و پایین می برند.

قطار کابلی

قطار کابلی “Castle Hills” در بوداپست، مجارستان محبوب ترین جاذبه گردشگری این شهر است که شما را به قلعه “بودا” و مجموعه قصری باشکوه با چشم انداز زیبایی می رساند.این قطار کوهنورد در سال ۱۸۷۰ افتتاح شد و ۵۱ متر را در طول ۹۰ ثانیه طی می کند.

قطار کوهنورد

قطار کوهنورد “مون ماتر” در پاریس،فرانسه دارای چشم اندازی متفاوت از شهر پاریس است که در سال ۱۹۰۰ افتتاح شد و مسیر ۳۶ متری را در کمتر از ۹۰ ثانیه طی می کند.

قطار کوهنورد

“ویکتوریا” بلندترین قله در هنگ کنگ است که یک قطار کابلی گردشگران به نوک قله می رساند.این قطار کوهنورد در سال ۱۸۸۸ افتتاح شد.

ماشین کابلی

ماشین کابلی “ولینگتون” در نیوزیلند در سال ۱۹۰۲ به عنوان نمادی از این شهر آغاز به کار کرد.

قطار کابلی
قطار کابلی

قطار کابلی “Floibanen” در دومین شهر بزرگ نروژ-برگن– مرکز این شهر را به کوه “Floyen” وصل می کند.این قطار کابلی که در سال ۱۹۱۸ افتتاح شد سالانه یک میلیون گردشگر را جابه جا می کند.

قطار کابلی داس گوئیندس

قطار کابلی داس گوئیندس” در پورتو ،پرتغال در سال ۱۸۹۱ افتتاح شد اما به دلیل یک حادثه تصادف فعالیت آن متوقف و در سال ۲۰۰۴ دوباره آغاز به کار کرد.

زاگرب-پایتخت کرواسی- نیز از داشتن قطارهای کابلی بی نصیب نمانده و دارای کوچکترین قطار کوهنورد در دنیا است که در سال ۱۸۹۳ افتتاح شد.

قطارکابلی پرنده

قطارکابلی پرنده “داچمن” در آفریقای جنوبی در سال ۱۹۹۶ افتتاح و ۸۷ متر را در طول ۳ دقیقه طی می کند.

+ ۸ مخالفم – ۰