اخبار گردشگری

اخبار وضعیت جوی کشور در سه روز آینده

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی وضعیت جوی کشور را طی سه روز آینده تشریح کرد.

احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی و خروجی مدل‌ها، طی سه روز آینده برای غالب مناطق کشور جوی پایدار و آسمان صاف همراه با ماندگاری هوای گرم پیش‌بینی می‌شود. همچنین در بعد از ظهرامروز (پنج‌شنبه) در مناطقی از استان گیلان رشد ابر و بارش پراکنده رخ خواهد داد.

وی ادامه داد: بعد از ظهرروز شنبه(۱۱ شهریورماه) نیزدر مناطق شمالی آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و گیلان وزش باد، رشد ابر و رگبارباران گاهی با رعد و برق پیش بینی می‌شود. همچنین در سه روز آینده در بعضی ساعات در نوار شرقی کشور  وزش باد شدید دور از انتظار نیست و در منطقه زابل نیز گاهی با گرد و خاک همراه خواهد بود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی افزود: تصاویر دریافتی از ماهواره‌های هواشناسی بیانگر تشکیل چرخندی در اقیانوس هند و در نزدیکی کشور پاکستان است. در حقیقت بررسی مدل‌های دریایی در سه روز آینده نشان می دهد که تاثیر این چرخند در کشور ما به صورت ابرناکی و احتمالأ بارش پراکنده درجنوب استان سیستان وبلوچستان و شرق هرمزگان و مواج شدن سواحل دریای عمان خواهد بود.

وظیفه در پایان گفت: برای تهران نیز در روزهای پنج شنبه (۹ شهریورماه) آسمانی صاف گاهی وزش باد با بیشینه و کمینه دمای ۳۷ و ۲۴ درجه سانتی‌گراد، در روز جمعه (۱۰ شهریور)  آسمان تهران نیز مانند روز پنج شنبه با بیشینه و کمینه دمای۳۶ و ۲۳ و در روز شنبه (۱۱ شهریور) آسمان مانند روزهای قبل و با بیشینه و کمینه دمای ۳۵ و ۲۲ درجه سانتی‌گراد پیش بینی می‌شود.