اخبار گردشگری

خورشت گوجه‌سبز کرمان

استان کرمان هم مانند دیگر مناطق ایران از داشتن غذاهای محلی خوشمزه و دلچسب بی‌بهره نیست. هر چند بعضی از این غذاها به دست فراموشی سپرده شده‌اند، اما کم نیستند غذاهایی که هنوز هم در میان سفره اهالی کرمان جایی برای خود دارند. مطمئناٌ در سفر به این شهر زیبا از چشیدن طعم بی‌نظیر این غذاها چه در منزل دوستان و آشنایان و چه در هتل‌ها و رستوران‌ها بی‌نصیب نخواهید ماند. در مقاله حاضر دستور پخت یکی از معروف‌ترین غذاهای کرمان یعنی « خورشت گوجه‌سبز » را برای شما بیان می‌کنیم.
مواد اولیه:
گوجه‌سبز: ۲۰ عدد.
نعنا خشک: ۳ قاشق غذاخوری.
جعفری تازه: ۳۰۰ گرم.
پیاز: ۳ عدد.
سینه مرغ: ۲ عدد.
شکر، نمک، فلفل، زردچوبه: به میزان لازم.
ابتدا دو عدد از پیازها را خرد کرده و در روغن سرخ کنید تا طلایی شوند. سپس، مرغ‌ها را بعد از خرد کردن به همراه یک پیاز باقی‌مانده، فلفل، نمک و دو لیوان آب بپزید. جعفری‌ها را کاملاٌ با آب سرد شسته و بعد از کشیده شدن آب آن‌ها با چاقو خردشان کنید. بعد آن‌ها را به پیاز در حال سرخ شدن اضافه کرده و به مدت ۵ دقیقه مواد را با یکدیگر تفت دهید. سپس، نعنا خشک را به مواد بیفزایید. زمانی که آب مرغ‌های در حال پخت به نیمه رسید، همه این مواد سرخ شده را به آن اضافه کرده و اجازه دهید که غذا به مدت ۳۰ دقیقه بپزد. سپس، گوجه‌سبزها و کمی شکر را به خورشت اضافه کنید. صبر کنید تا گوجه‌سبزها کاملاٌ نرم شده و به اصطلاح غذا جا بیفتد.
نکات:
چون در این غذا از گوجه‌سبز استفاده شده بنابراین هیچ نیازی به اضافه کردن ترشی ندارد. همچنین به دلخواه می‌توانید از گوشت قرمز به جای مرغ استفاده کنید.

خورشت گوجه‌سبز کرمان

خورشت گوجه‌سبز کرمان

خورشت گوجه‌سبز کرمان

خورشت گوجه‌سبز کرمان

خورشت گوجه‌سبز کرمانخورشت گوجه‌سبز کرمان