اخبار گردشگری

آش ترش زنجان در فهرست ملی میراث فرهنگی ناملموس ثبت شد

به گزارش ایرنا، در آیین افتتاحیه دوازدهمین جشنواره ملی آش ایرانی که شامگاه چهارشنبه با حضور علی اصغر مونسان، معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی کشور برگزار شد، از لوح ثبتی آش ترش زنجان در فهرست ملی میراث فرهنگی ناملموس کشو رونمایی شد.
آش ترش زنجان از گذشته های دور زینت بخش سفره زنجانی ها بوده است. این آش در بین گردشگران و میهمانان نیز طرفداران زیادی دارد.
در پخت این آش علاوه بر حبوبات و سبزی از آلوچه خشک، آلبالو و برگه زردآلو، لبو، هویج و انواع خشکبار از جمله بادام درختی و هندی، پسته، فندوق و گردو استفاده می شود و پس از پخت همراه با شیره و سرکه انگور سرو می شود.
به گزارش ایرنا، دوازدهمین جشنواره ملی آش ایرانی از هشتم تا دوازدهم شهریور امسال در محل مجموعه تفریحی، فرهنگی گاوازنگ زنجان در حال برگزاری است.
به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گروه های آشپزی از ۲۶ استان کشور، اقدام به پخت آش های محلی خود در این جشنواره می کنند.
برگزاری ۱۲۵ غرفه صنایع دستی با حضور همه استان های کشور و نیز نمایشگاه سنگ های قیمتی و زیور آلات از دیگر برنامه های دوازدهمین جشنواره ملی آش ایرانی است.
۷۳۱۲/۶۰۸۵
خبرنگار: حسن اکبری** انتشار دهنده: رویا رفیعی

انتهای پیام /*


فرهنگی


آش ترش


میراث ناملموس


ثبت ملی