اخبار گردشگری

اشیاء عتیقه مکشوفه در دیشموک کهگیلویه و بویراحمد قلابی بوده است

اول شهریور سال جاری رسانه های کهگیلویه و بویراحمد خبری منتشر شده بود که ۲ شیء عتیقه شامل یک دستبند طلا با نقش مار ۲ سر و یک جام طلا با نقش سر آهو در شهر دیشموک کشف شده است.
به گزارش ایرنا، سرهنگ علی طاهری روز چهارشنبه به خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: پس از دریافت گزارش از یک منبع موثق در شهر دیشموک مبنی بر اینکه افرادی قصد فروش اشیاء عتیقه در منزل خود را دارند کارکنان یگان حفاظت اداره میراث فرهنگی شهرستان کهگیلویه اقدام به ورود به منزل کرده و ۲ نفر را هنگام معامله اشیاء عتیقه دستگیر کردند.
وی افزود: همراه این ۲ نفر یک عدد دستبند طلا با نقش مار ۲ سر و یک عدد جام طلا با نقش سر آهو کشف و ضبط شد.
فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این ۲ متهم پس از بازرسی کامل منزل مورد نظر و تشکیل پرونده به کلانتری شهر دیشموک انتقال یافتند.
سرهنگ طاهری عنوان کرد: متهمان به همراه اشیاء عتیقه قلابی مکشوفه برای سیر مراحل قانونی تحویل مقام های قضایی شدند.
وی ابراز داشت: این ۲ شیء عتیقه قلابی همانند اشیاء تاریخی دوره هخامنشی شبیه‌سازی‌شده بود.
فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: مسئولان اداره کل میراث فرهنگی استان تاکنون بارها از قلابی بودن درصد زیادی از اشیاء عتیقه خبر داده‌اند.
سرهنگ طاهری اظهار داشت: عده ای سودجو اشیائی را بدل سازی کرده و به نام اشیاء تاریخی به فروش می ‌رسانند.
بخش دیشموک به مرکزیت شهر دیشموک با جمعیتی افزون بر ۲۱ هزار نفر یکی از بخش‌های شهرستان کهگیلویه در کهگیلویه و بویراحمد است.
خبرنگار: منصور زرگر**انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
۷۵۳۵/۶۱۱۰

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


اشیاء عتیقه قلابی


دیشموک