اخبار گردشگری

پوتین دستور تخلیه منطقه مرزی روسیه با کره شمالی را صادر کرد

پس از تازه‌ترین پرتاب موشکی کیم جونگ اون، روسیه امروز (چهارشنبه) تعداد ۱۵۰۰ نفر از ساکنان خود را از مرز با کره شمالی جا به جا کرد. بر اساس این گزارش، در این اقدام غیرمنتظره به مقامات دفاع مدنی دستور داده شده تا ساکنان را به “مناطق امن” در شرق این کشور منتقل کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه دیلی میل، طبق گزارش رسانه اجتماعی “مش” مرتبط با سرویس خبری “Life.ru” که ارتباط نزدیکی با سرویس‌های امنیتی روسیه دارد، طی یک فرمان شفاهی از طرف اداره منطقه‌ای وزارت امور اضطراری روسیه، به اداره حفاظت مدنی در ولادیووستوک دستور داده شده تا ۱۵۰۰ نفر از مردم به مناطق امن منتقل شوند.

روسیه مرزی کوچک به طول ۳۸ کیلومتر با کره شمالی دارد.

محل انتقال این ۱۵۰۰ تن مشخص نشده است.

بر اساس گزارش “فدپرس” روسیه، این جابه‌جایی بعدتر به عنوان یک “تمرین” تلقی شد. یک منبع خبری نیز گفت: یک برنامه جابه‌جایی به عنوان تمرین در حال انجام است. اما به نظر می‌رسد که این اقدام در پی پرتاب موشکی کره شمالی بر فراز ژاپن که باعث افزایش تنش‌ها در آسیا شد، صورت گرفته باشد.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزیر امور خارجه روسیه هشدار داده است که بحران کره شمالی می‌تواند به یک مواجهه مسلحانه تبدیل شود و “جهان را به آستانه یک فاجعه برساند”.

با این حال روسیه همچنان پیمان‌های سیاسی و تجاری خود را با پونگ‌یانگ حفظ می‌کند.

مقامات ولادیووستوک اعلام کردند نوری که در منطقه مرزی مشاهده شده ربطی به پرتاب موشک کره شمالی نداشته است.

در رویداد غیرمنتظره دیگر، ساخالین، بزرگترین جزیره روسیه پس از تازه‌ترین پرتاب موشکی کره شمالی، از نقشه آنلاین این کشور در سایت شرکت فناوری اطلاعات یاندکس ناپدید شد!

این جزیره در شمال ژاپن و در اقیانوس آرام واقع شده است.

یاندکس این اتفاق را یک مشکل “فنی” اعلام کرد.

این جزیره می‌تواند در برابر یک پرتاب بی هدف توسط کره شمالی آسیب‌پذیر باشد.