اخبار گردشگری

هشت واحد اقامتی و پذیرایی در قم به بهره برداری رسید

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم در حاشیه این آیین، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: این واحدها شامل سه باب هتل سه ستاره، یک باب هتل آپارتمان، سه باب مهمانپذیر و یک باب سفره خانه سنتی است.
عیسی رضایی، افزود: بهره برداری از این طرح ها باعث افزایش ۱۶۷ اتاق، ۴۰۸ تخت اقامتی و ۷۶۰ تخت پذیرایی برای میزبانی از زائران کریمه اهل بیت(ع) شده است.
وی خاطرنشان کرد: این واحدها واقع در خیابان های سپاه، بوعلی، اراک، ۱۹ دی، انقلاب، نیروگاه و میدان مطهری احداث شده است.
۳۵ واحد هتل، ۲۷ واحد هتل آپارتمان، ۵۵ واحد مهمانپذیر، ۱۷۰ خانه مسافر و ۹۷ واحد مجتمع بین راهی و پذیرایی با ظرفیت ۱۰ هزار تخت اقامتی و پذیرایی در قم در خدمت مسافران و زائران است.
وی با اشاره به این که توسعه واحدهای اقامتی و پذیرایی نقش مهمی در ایجاد اشتغال دارد گفت: با راه اندازی هشت واحد اقامتی و پذیرایی، زمینه فعالیت ۱۷۱ تن در استان فراهم شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم ادامه داد: درصورتی که زیرساخت های گردشگری در استان قم افزایش یابد به دلیل حضور زائران داخلی و خارجی می توانیم شاهد افزایش اشتغال و درآمدزایی باشیم.
رضایی همچنین از اجرای ۲۰ طرح عمرانی با هدف مرمت بناهای تاریخی در این استان خبر داد و گفت: مرمت تزیینات مسجد اعظم، قلعه سنگی محمد آباد کاج، قلعه دولت آباد و کوه نمک، کاوش تپه قلی درویش، مرمت محوطه باستانی تپه قلی درویش، مرمت پل ورزنه، عصاری کهک، مرمت کاروانسرای الله قلی بیک و صدرآباد و سردرب غیاثیه در حال اجراست.
به گفته وی، حدود ۳۵ میلیارد ریال اعتبار برای این تعداد طرح در نظر گرفته شده است.
بیش از ۳۶۰ اثر تاریخی در استان قم وجود دارد.
دوم تا هشتم شهریورماه سالروز انفجار دفتر نخست وزیری به دست منافقان و شهادت مظلومانه شهیدان رجایی و باهنر در سال ۱۳۶۰ به نام هفته دولت نامگذاری شده است.
۸۱۳۸/ ۱۱۷۵ خبرنگار: فرزانه پیری ** انتشار: رضا علیمحمدی

انتهای پیام /*


اقتصاد


دولت۹۶


افتتاح طرح های میراث فرهنگی


قم