اخبار گردشگری

برگزاری نمایشگاه میراث فرهنگی در ایران و شیلی/خواهرخواندگی شهرها

به‌ گزارش گروه فرهنگی ایرنا از سازمان میراث فرهنگی، علی‌اصغر مونسان روز سه شنبه در دیدار با سناتور خیدو خیراردی معاون مجلس سنای شیلی با اشاره به اینکه سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ترکیبی از اقتصاد و فرهنگ را در خود جای داده است، تصریح کرد: سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران بر گسترش روابط تجاری، سیاسی و فرهنگی با همه کشورها است و در این میان برای کشورهای آمریکای لاتین اهمیت زیادی قائل هستیم.
معاون رئیس‌جمهوری با ابراز امیدواری نسبت به افزایش همکاری‌های بین دو کشور، گفت: ایران کشوری با ۷هزار سال قدمت تاریخی است، آثار تاریخی بسیار زیادی در کشور ما وجود دارد و حدود ۳۵۰ رشته صنایع‌دستی در کشورمان داریم.
مونسان افزود: پس از برجام، فصل جدیدی برای ایران باز شده است و همکاری‌های ما با دنیا در حال گسترش است.
وی افزود: ۲۲ اثر تاریخی ایران در فهرست میراث جهانی به‌ثبت رسیده است.
رییس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع‌دستی و گردشگری برای برگزاری نمایشگاهی از میراث فرهنگی و صنایع دستی ایران در شیلی اعلام آمادگی کرد.

** علاقه‌مندی شیلی برای برگزاری نمایشگاه معرفی ایران
همچنین در این دیدار سناتور خیدو خیراردی معاون مجلس سنای شیلی با اشاره به اینکه از مشاهده تصویر واقعی ایران شگفت‌زده شده است، افزود: ایران دارای سابقه تاریخی بسیار باشکوهی است و به‌همین دلیل ارتباط به این کشور برای ما اهمیت دارد.
معاون مجلس سنای شیلی ادامه داد: برگزاری نمایشگاهی از آثار تاریخی و صنایع‌دستی ایران در شیلی زمینه آشنایی مردم این کشور با مردم ایران را فراهم می‌کند، همچنین ما می‌توانیم میزبان دانشمندان و فیلسوفان ایران در کنگره آینده‌پژوهی فلسفی و علمی شیلی باشیم.
خیراردی با اشاره به اهمیت حوزه گردشگری در توسعه روابط کشورها، گفت: امروز با وجود تکنولوژی دیگر فاصله‌ها نمی‌تواند مانعی برای ارتباط کشورها باشد،

** برگزاری نمایشگاه صنایع‌فرهنگی ایران و شیلی در دو کشور

بهمن نامورمطلق معاون هنرهای سنتی و صنایع‌دستی هم در این دیدار با اشاره به اینکه، زمینه لازم برای گسترش روابط در حوزه صنایع‌فرهنگی بین دو کشور فراهم است، اضافه کرد: ما آمادگی داریم در مقابل برگزاری نمایشگاهی برای معرفی ایران در شیلی، نمایشگاهی از آثار فرهنگی شیلی در ایران برگزار کنیم.

** اشتراکات فرهنگی ایران و شیلی زیاد است

محمدحسن طالبیان معاون میراث‌فرهنگی در این دیدار گفت: در حال حاضر همکاری‌های خوبی در حوزه میراث‌فرهنگی بین دو کشور وجود دارد که ما علاقه‌مند به افزایش این همکاری‌ها هستیم.
وی تصریح کرد: همچنین با توجه به برگزاری کنگره فلسفی و علمی آینده‌پژوهی در شیلی، ایران می‌تواند در زمینه‌های مختلف این کنگره با شیلی همکاری داشته باشد.

** ایران درگاهی برای یادآوری انسانیت

کریستین باروس سفیر آکرودیته شیلی در این دیدار گفت: ایران می‌تواند درگاهی باشد برای یادآوری موضوع انسانیت به سایر کشورها، چراکه ایران دارای تاریخ و تمدن کهن و باسابقه‌ای است.
وی تصریح کرد: ایران یکی از کهن‌ترین تمدن‌های جهان را دارد و با وجود اینکه در منطقه‌ای بحران‌زده قرار گرفته است، از امنیت و استقلال برخوردار است.

** پیشنهاد خواهرخواندگی دو شهر از ایران و شیلی

معاون رئیس‌جمهوری در پایان این دیدار با ارائه پیشنهاد خواهرخواندگی بین یکی از شهرهای تاریخی ایران و یکی از شهرهای شیلی گفت: شناخت مردم دو کشور از همدیگر، گسترش روابط همه‌جانبه را به‌ دنبال خواهد داشت.
وی با بیان اینکه ملت ایران در طول تاریخ هفت هزار ساله خود همیشه صلح‌طلب بوده است، گفت: ما هیچ‌گاه جنگی را آغاز نکرده‌ایم اما در مقابل کسانی که به کشور ما حمله کرده‌اند ایستادگی کرده‌ایم، در طول تاریخ کشورهای بسیار زیادی به ایران حمله کرده‌اند، اما فرهنگ ایران اسلامی به‌واسطه قدمتی که دارد هیچ‌گاه دستخوش تغییر نشده است، ما فرهنگ، دین، آیین‌ها و تاریخ و هویت خود را حفظ کرده‌ایم و در آینده هم همین‌گونه خواهد بود.
فراهنگ**۳۰۷۹**۱۸۲۳ دریافت: علی اسدی** انتشار: طاهره نبی اللهی

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


شیلی


خواهر خواندگی