اخبار گردشگری

استراتژی های کارلوس کی روش برای بازی ایران و کره جنوبی

یک کارشناس فوتبال گفت:کی روش در ۲ بازی با کره جنوبی و سوریه ممکن است ۴ استراتژی در ذهن خود داشته باشد. جلال چراغپور در مورد دیدار ایران و کره جنوبی و اینکه تیم ملی صعودش به جام جهانی را قطعی کرده، گفت:تحلیل این مسئله در دست خود ماست به این دلیل که قبل از شروع سوت آغاز بازی و یا سوت پایان مسابقه با کره جنوبی، نمی دانیم کارلوس کی روش در مغز و ذهن خود چه چیزی را ترسیم می کند اما می توانیم حدس بزنیم استراتژی کی روش در دو بازی باقیمانده مقدماتی جام جهانی چه می تواند باشد.کارلوس کی روش

این کارشناس فوتبال تصریح کرد:می توانیم ۴ استراتژی برای کی روش حدس بزنیم، اولین استراتژی که ممکن است سرمربی تیم ملی داشته باشد این است که کی روش با خودش نجوا کند و بگوید تیم من به جام جهانی رفته است و بهتر است از بین بازیکنانی که ممکن است در ادامه راه پتانسیل لازم را نداشته باشند در این دو بازی استفاده نکنم و شانس بیشتری برای ترمیم تیم ملی ایجاد کنم، زیرا ما هم می دانیم تیم ملی نیاز به ترمیم و تکه برداری دارد.

چراغپور افزود:دومین استراتژی که می توانیم برای ذهن کی روش در نظر بگیریم این است که او به خودش بگوید آیا بهتر نیست همین اسکلت تیمی را که توانسته ام با آن صعود زودهنگام به جام جهانی داشته باشم را حفظ کنم و به ترکیب آن دست نزنم. دو بازی آینده مقابل کره جنوبی و سوریه را به عنوان بازی تدارکاتی جام جهانی در نظر بگیرم و همکاری و ساختار تیمی را بیش از پیش گسترش بدهم.

 این کارشناس فوتبال با اشاره به استراتژی های دیگر گفت:استراتژی سوم کی روش هم می تواند این باشد که در ذهنش نجوا کند و بگوید من هنوز کارم به عنوان مربی رکورددار تمام نشده و هیچ تغییری در تیم ملی ایجاد نکنم و کره جنوبی را هم شکست بدهم تا با یک رزومه قوی تر جهت بازار کار داشته باشم و به بعد از حضور با ایران در جام جهانی فکر کنم و آمارمحوری عمل کنم تا بتوانم امتیازات لازم را در آسیا جمع کنم.

وی با اشاره به آخرین استراتژی که کی روش ممکن است در ذهنش داشته باشد، گفت:بهتر است مجدداً از مهره های جویای نام و جوان و جدید استفاده کنم. اگر یادتان باشم وقتی رضا قوچان نژاد هم به تیم ملی آمد برخی همین حس را داشتند که اکنون سامان قدوس به تیم ملی وارد شده است، بنابراین کی روش شاید بخواهد بگوید بعد از سیاست ۷ ساله ای که در تیم ملی داشتم تیم ایران را بعد از جام جهانی هم مال خودم بدانم و ساختاری جوان برای این تیم ایجاد کنم. کی روش بر اساس یکی از این ۴ استراتژی در بازی با کره جنوبی عمل خواهد کرد.

این کارشناس فوتبال گفت:می بینم که برخی از خبرنگاران و نسل جوان در رسانه ها می گویند نمی دانیم کی روش چه کاری می کند، شاید دلیلش این است که آنها بر اساس یکی از این محورهای استراتژیک فکر می کنند اما ممکن است کی روش بر اساس آن محور فکر و عمل نکند، به همین دلیل هم حرکاتش قابل فهم برای آنها نیست. کی روش می خواهد در سکوت خبری کارش را بکند و اصرار دارد کسی متوجه نشود او بر اساس کدام محور استراتژی حرکت می کند.