اخبار گردشگری

بافق در حوزه کویر نوردی از مناطق مهم این رشته ورزشی است

سعید بابایی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران بافق اظهار کرد: این انجمن بر اساس سیاست های مصوب در نظر دارد تا مناطقی از کشور را برای توسعه فعالیت های گردشگری ورزشی انتخاب کند، بافق در این حوزه ظرفیت های خوبی دارد.
وی افزود: این اقدام به منظور توسعه و رونق اقتصادی و معرفی این مناطق به عنوان برند گردشگری ورزشی در سطح ملی و بین المللی است که مورد حمایت انجمن گردشگری ورزشی قرار می گیرد.
وی بیان کرد: در نظر است، این اقدام بر اساس شرایط اقلیم هر منطقه در ۳۱ استان اجرایی شود که از این منظر بافق یکی از قطب های مهم گردشگری ورزشی کشور است.
بابایی به توافق به عمل آمده در خصوص امکان همکاری های اجرایی در سطح ملی و بین المللی اشاره کرد و یادآور شد: طبق این توافق علاوه بر حمایتهای معنوی از سوی انجمن، امضا تفاهم نامه رسمی از سوی موسسه توسعه جهانگردی و گردشگری ورزشی نیز در این زمینه اجرا می شود.
وی با بیان اینکه فعالان بخش خصوصی برخی از کشورهای خارجی برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری ورزشی اعلام آمادگی کرده اند، گفت:این اقدام با استفاده از تکنولوژی های مدرن در دستور کار بسته های حمایتی انجمن گردشگری ورزشی قرار گرفته است.
مشاور عالی انجمن گردشگری ورزشی هدف از اقدامات انجام شده را برند سازی اماکن گردشگری ورزشی در سطح ملی و جهانی عنوان کرد و گفت: دعوت از سرمایه گذاران خارجی از ایتالیا، اتریش، هندوستان ،ترکیه و سوئیس برای مشارکت در طرح های گردشگری ورزشی از دیگر اهداف این انجمن است.
مهمترین جاذبه توریستی تپه ماسه های منطقه کویری صادق آباد با وسعت هزار و ۵۰۰ هکتار و با ارتفاع بیش از ۵۰ متر، در ۱۷ کیلومتری شهر بافق واقع است.
از مجموع ۸۵۰ هزار هکتار مساحت شهرستان بافق، ۲۴۰هزار و ۲۳۷هکتار آن بیابان، ۳۰۰هزار هکتار مرتع ، ۲هزار و ۴۰۰هکتار آن جنگل است که ۷۰۰هکتار آن جنگل طبیعی است.
رئیس کمیته استان های انجمن گردشگری فدراسیون ورزش های همگانی ، چندی قبل در بافق به خبرنگاران گفته بود : این شهرستان به عنوان یکی از پایلوت(آزمایشی)های کویر نوردی در کشور انتخاب شد، از این پس ورزش های همگانی مرتبط با کویرنوردی در این شهرستان برگزار می شود.
محسن شیشه بر، افزود: با توجه به وجود عرصه های بیابانی در بافق ، هفته گذشته گردهمایی ۲ روزه مسوولان اعضای کمیته گردشگری ورزش های همگانی کشور در بافق برگزار شد که هدف از آن معرفی ظرفیت های گردشگری بافق است.
مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق یزد قرار دارد.

بافق در حوزه کویر نوردی از مناطق مهم این رشته ورزشی است

بافق در حوزه کویر نوردی از مناطق مهم این رشته ورزشی استبافق در حوزه کویر نوردی از مناطق مهم این رشته ورزشی است