اخبار گردشگری

صدای سوت قطارهای گردشگری در زنجان می پیچد

یحیی رحمتی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این دوره از جشنواره ملی آش ایرانی با همکاری جامعه تورگردانان ایران و زنجان و راه آهن شمالغرب کشور، روزانه یک قطار گردشگری به ظرفیت ۳۲۰ نفر از تهران به مقصد دوازدهمین جشنواره ملی آش ایرانی در زنجان حرکت می کند.
وی ادامه داد: تخفیف های ویژه ای از جمله در تهیه بلیت سفر، حمل و نقل داخل شهر برای گردشگرانی که از طریق این قطارها عازم زنجان می شوند، در نظر گرفته شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان، جشنواره ملی آش ایرانی را فرصتی برای رونق گردشگری و احیای مواریث معنوی در این استان برشمرد و اظهار کرد: شکل گیری اقتصاد گردشگری در زنجان در گرو فراهم کردن بهانه های توقف گردشگران در آن است که جشنواره ملی آش ایرانی یکی از این بهانه ها است.
دوازدهمین جشنواره ملی آش ایرانی از هشتم تا دوازدهم شهریور امسال در محل مجموعه تفریحی، فرهنگی گاوازنگ زنجان برگزار می شود.
به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گروه های آشپزی از ۲۶ استان کشور، اقدام به پخت آش های محلی خود در این جشنواره می کنند.
برگزاری ۱۲۵ غرفه صنایع دستی با حضور همه استان های کشور و نیز نمایشگاه سنگ های قیمتی و زیور آلات از دیگر برنامه های دوازدهمین جشنواره ملی آش ایرانی است.
۷۳۱۲/۶۰۸۵
خبرنگار: حسن اکبری** انتشار دهنده: رویا رفیعی

انتهای پیام /*


فرهنگی


جشنواره


آش


گردشگری