اخبار گردشگری

توجه به میراث فرهنگی آینده جهان را تغییر می دهد

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، استرکیش لاروش روز سه شنبه در نشست منطقه ای یونسکو برای افزایش همکاری در حفظ میراث مستند افزود: یونسکو به عنوان خانه میراث سعی دارد همکاری و مشارکت بین دولت ها، سازمان های بین المللی و بنیادها را ترویج دهد در بزرگ ترین گنجینه های میراث جهان حفاظت و نگهداری کند.
وی ادامه داد: با همین نیت در سال ۱۹۹۲ یونسکو برای نگهداری از میراث مستند جهان برنامه و فهرست حافظه جهانی را آغاز کرد.
لاروش ادامه داد: یکی از آخرین آثار ثبت شده در حافظه جهانی کتاب «المسالک و الممالک» است که این کتاب مهم جغرافیایی قرن چهارم ایران، شرح دقیقی از وضعیت اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی وسیاسی سرزمین های اسلامی از هند تا آفریقا را در بر می گیرد که با کشور آلمان به طور مشترک ثبت شده است.
وی تاکید کرد: این ثبت مشترک نشان می دهد که به جای منازعات بی پایان و برای اینکه بگویم این میراث فقط به ما تعلق دارد، باید متحد شویم و حافظه جهانی برای ایجاد اشتراک و درک متقابل تشکیل شده است.
در ادامه این نشست نیز فرهاد نظری مدیرکل حفظ احیا و ثبت آثار و بناهای تاریخی و فرهنگی به عنوان رییس کارگروه اول، مدیریت مباحث مطرح شده را برعهده داشت.
نشست منطقه ای یونسکو برای افزایش همکاری در حفاظت و دسترسی به میراث مستند ۷ و ۸ شهریور ماه – ۲۹ و ۳۰ آگوست – سالن اندیشگاه کتابخانه ملی برگزار می شود.
فراهنگ ** ۱۰۸۵** ۳۰۷۹ ** خبرنگار: علی اسدی * انتشار: امید غیاثوند

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث


فرهنگی