اخبار گردشگری

اعطای نخستین مجوز رزرواسیون اینترنتی در گیلان

حمیدرضا آذرپور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان داشت: این اقدام با توجه به اهمیت سرعت بخشی به خدمات حوزه گردشگری و لزوم بکارگیری جدیدترین امکانات عمومی انجام شده است.
وی ادامه داد: همچنین نخستین مجوز رزرواسیون اینترنتی بمنظور تسهیل در خدمات رسانی به گردشگران و ایجاد بستری برای توسعه زیرساخت های نرم افزاری در این صنعت صادر شده است.
آذرپور با بیان اینکه در اعطای این مجوز تمامی مفاد قانونی و دستورالعمل نظارت بر کسب و کار اینترنتی لحاظ شده، به مزایای این سامانه اشاره کرد و گفت: دسته بندی اطلاعات مورد نیاز گردشگران، معرفی مقاصد جدید گردشگری، امکانات در دسترس و مسیرهای منتهی به نقاط گردشگری از امتیازات این نوع از سامانه های گردشگری در فضای مجازیست.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان بیان کرد: چهار میلیون و ۱۸۷ هزار و ۵۲۵ گردشگر از ابتدای تابستان تا پایان تیرماه در استان اقامت کرده اند که این رقم نسبت به سال گذشته، ۵۶ درصد رشد داشته است.
۸۷ هتل، ۲۳ هتل آپارتمان، ۷۵ مجتمع گردشگری، ۴۷ مهمانپذیر، یک هزار و ۴۳ خانه مسافر، ۲۳۳ واحد پذیرایی بین راهی و سفره خانه سنتی و ۵۳ دفتر خدمات مسافرتی در گیلان فعال هستند.
در حال حاضر در تاسیسات گردشگری استان، شش هزار و ۳۲ نفر شاغل هستند که از این تعداد چهار هزار و ۹۲۶ نفر مرد و یک هزار و ۱۰۶نفر را بانوان تشکیل می دهند.
خبرنگار :ضامن ** انتشاردهنده: کبیری
۱۸۸۱/۲۰۰۷

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


رزواسیون هتل


گیلان