اخبار گردشگری

شب فرهنگی کرمانشاه در برج میلاد تهران /کرمانشاه بر بام تهران

در این گزارش آمده است: برج میلاد تهران ۲ شب میزبان شب های فرهنگی کرمانشاه بود که با حضور مسئولان استان، هنرمندان و سخنوران نام آور استان برگزار شد که نخستین شب اول همایش با حضور گروهی از هنرمندان کرمانشاهی، اساتید دانشگاه از جمله دکتر گلزاری، محمدعلی سلطانی، انجمن قصرشیرینی های مقیم تهران برگزار شد.
جلیل بالایی مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان در اولین شب اجرای مراسم فرهنگی کرمانشاه طی گزارشی از توانمندیهای تاریخی و صنایع دستی و هنرهای بومی استان سخن گفت و برنامه های تدارک دیده شده برای این همایش فرهنگی را برشمرد.
در مراسم شب اول، گروه رقص کردی برنامه هنری جالبی را اجرا کردند که مورد توجه شرکت کنندگان در مراسم قرار گرفت.
دکتر گلزاری، استاد تاریخ که سالها نیز درکرمانشاه به عنوان مدرس حضور داشته پیرامون سوابق تاریخی و باستانی کرمانشاه و آثار جهانی منحصر به فرد آن سخن گفت و گروه موسیقی دف نوازان کرمانشاه نیز بخش دیگری از برنامه های هنری کرمانشاه در برج میلاد بود و در فواصل مختلف گروه های موسیقی های سنتی به اجرای برنامه های محلی پرداختند که برای حاضران جالب و قابل توجه بود.
محمدعلی سلطانی یکی دیگر از سخنرانان این جشنواره بود که به اهمیت جهانی آثار باستانی و جاذبه های گردشگری استان کرمانشاه پرداخت.
دکتر کزازی پژوهشگر و استاد ادبیات کرمانشاهی از جمله اساتید دعوت شده در این مراسم بود که یکشنبه شب در این مراسم سخنرانی کرد.
میهمان ویژه شب دوم، استاندار و مدیران مسئول استان بودند که در برج میلاد و مراسم شب های فرهنگی کرمانشاه حضور یافتند.
به گفته جلیل بالایی مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی، برنامه های آیینی، موسیقی های محلی و تاتر و نمایشگاه صنایع دستی از جمله برنامه های دیگر این جشنواره بود.
بالایی با بیان اینکه هر کرمانشاهی باید سفیری باشد برای معرفی استان گفت: در شرایطی که گردشگری و میراث فرهنگی می تواند به عنوان میراث کهن یک ملت آن را ماندگار کند و به آن ثبات ببخشد سفیرکرمانشاه باشید تا همه مردم ایران زمین این منطقه را بشناسند و به کرمانشاه بیایند تا با افتخار میزبان آنها باشیم.
اگر چه پنجم مرداد به عنوان روز کرمانشاه بدانگونه که باید و شاید مراسم ویژه ای برگزار نشد و تقریبا مراسم روز کرمانشاه کم رنگ برگزار گردید اما برنامه ۲ شبه فرهنگی کرمانشاه که به همت استانداری، میراث فرهنگی و خانه کرمانشاهیان مقیم تهران برگزار شد و بدان گونه که از برنامه ریزیهای اعلام شده و آنچه در این ۲ شب انجام گردید می توان این مراسم را به نوعی جبران برنامه کمرنگ روز پنجم مرداد تلقی کرد.
بنابراین انتظار می رود حال که با کار مشترک سه ارگان موقعیت ها را می شود برای معرفی بیشتر و گسترده تر کرمانشاه فراهم کرد انتظار می رود در سال آینده و روز پنجم مرداد به عنوان روز کرمانشاه جشنواره ای در شان مردم این استان برگزار گردد .
۸۰۶۶ انتشاردهنده:علی مولوی

انتهای پیام /*


فرهنگی


شب فرهنگی کرمانشاه


برج میلاد


روزنامه باختر