اخبار گردشگری

بازدید معاون رئیس جمهوری از هتل‌ باغ مشیرالممالک یزد

به گزارش ایرنا، علی اصغر مونسان در ادامه سفر به استان یزد پس از شرکت در نشست شورای اداری این استان از بخش ‌های مختلف هتل‌باغ مشیرالممالک در شهر یزد بازدید کرد.
رئیس سازمان میراث فرهنگی در بازدید از این هتل ‌باغ که به همراه استاندار یزد انجام شد، بر توسعه، تامین و تقویت زیرساخت‌ های گردشگری در شهر تاریخی یزد تاکید کرد.
هتل ‌باغ مشیرالممالک در سال ۱۳۸۳ در یزد به‌‌ بهره‌ برداری رسیده و اکنون ۶۶ اتاق دارد و ۸۵ نفر نیز در این هتل‌باغ به‌طور مستقیم اشتغال دارند.
این هتل نخستین هتل ‌باغ ایرانی است که با معماری و تجهیزات کاملاً سنتی در زمینی به ‌وسعت ۱۳هزار مترمربع احداث شده و در مرحله دوم توسعه ۴۰ سوئیت و استخر و سونا به آن اضافه خواهد شد.
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری صبح امروز (دوشنبه) با استقبال استاندار و دیگر مسئولان استان وارد یزد شد و در بدو ورود با حضور در مسجد روضه محمدیه (حظیره) به مقام شامخ سومین شهید محراب آیت الله محمد صدوقی ادای احترام کرد و سپس در نشست شورای اداری استان شرکت کرد.
افتتاح بوم گردی های نقره و هفت یازده در بافت قدیم یزد، بازدید از پایگاه جهانی شهر تاریخی یزد و کارگاه موزه صدرالعلما از دیگر برنامه های سفر یک روزه مونسان به استان یزد است.
یزد گنجینه ای از هنر، فرهنگ و تمدنی ایرانی را در خود دارد که از آن جمله می توان به بناهای مذهبی، بقعه، مساجد، حسینیه ها، زیارتگاههای زرتشتیان، خانه های تاریخی، آب انبارها، باغ های تاریخی، بادگیرها و بازارچه ها اشاره کرد.
این استان ۲۲۷۰ هکتار بافت تاریخی دارد و بافت تاریخی شهر یزد به عنوان نخستین بافت تاریخی شهری ایران، ۱۸ تیر ماه امسالدر چهل و یکمین اجلاس کمیته میراث بشری سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد (یونسکو) در شهر کراکوف لهستان به ثبت جهانی رسید.
استان یزد یکهزار و ۶۰۰ اثر تاریخی ثبت شده غیر منقول و ۶۰۰ بنای تاریخی ثبت شده ملی دارد که میزبان گردشگران داخلی و خارجی است.
اکنون استانهای فارس، یزد و اصفهان به عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران مقصد نخست گردشگران خارجی و اروپایی است.
۷۵۳۲/ ۶۱۹۷ خبرنگار: سعید صادقی مقدم** انتشار: فلاح
irnayazdd@

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


معاون رئیس جمهوری


هتل باغ مشیرالممالک