اخبار گردشگری

استاندار: با تشکیل ستاد مدیریت شهر جهانی یزد،زمینه جذب بیشتر گردشگر در استان فراهم می شود

به گزارش ایرنا، سیدمحمد میرمحمدی روز دوشنبه در نشست شورای اداری استان یزد افزود: ۱۰ کارگروه در ستاد مدیریت راهبری شهر یزد ایجاد شده که هر یک از این کارگروه‌ ها اقدامات خاص خودشان که تدوین شده اجرایی می‌ کنند.
وی با یادآوری تصویب ۱۴ موضوع در ستاد ملی بازآفرینی شهر مرتبط با ثبت جهانی بافت تاریخی شهر یزد خاطر نشان کرد: با تلاشها و برنامه های پیش رو زمینه جذب بیشتر گردشگر و توسعه بیش از پیش یزد فراهم خواهد شد.
استاندار یزد با بیان اینکه سال گذشته ۱۱۳ هزار و ۹۰۰ گردشگر خارجی به استان یزد سفر کردند خاطر نشان کرد: درآمد حاصل از حضور این گردشگران در استان یزد ۳۶ میلیون دلار بوده است.
میرمحمدی افزود: در مجموع همه شاخص ‌های گردشگری استان یزد از سال ۹۲ تا ۹۵ (دولت تدبیر و امید) با رشد همراه بوده و زمینه توسعه گردشگری در این استان به صورت چشم‌گیری فراهم شده است.
وی با اشاره به اینکه یکی از رویکردهای استان یزد در بحث گردشگری، ایجاد اماکن بومگردی در استان است، خاطرنشان کرد: در سال‌های ۹۲ و ۹۳ هیچ مرکز بوم‌ گردی در استان ایجاد نشده بود ولی در سال ۹۴ تعداد ۱۰ مورد از این اقامتگاه‌ها در یزد به وجود آمد.
استاندار یزد تصریح کرد: در سال گذشته تعداد اقامتگاه ‌های بوم‌ گردی که در استان به بهره‌برداری رسید رشد چشم‌گیری نسبت به سال ۹۴ داشت و بیش از ۵۰ اقامتگاه در یزد افتتاح شد.
میرمحمدی ثبت جهانی بافت تاریخی یزد را فرصتی مطلوب برای توسعه گردشگری در استان و کشور داسنت و گفت: لازم است که تمام نیازهایی که برای این موضوع در استان یزد وجود دارد انجام شود و با کمک مسئولان استانی و کشوری زمینه معرفی هر چه بیشتر یزد به جهانیان را فراهم می‌کنیم.
سیدابوالفضل موسوی بیوکی نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با یادآوری ثبت جهانی بافت تاریخی شهر یزد در سازمان علمی، فرهنگی، تربیتی ملل متحد (یونسکو)، اختصاص بودجه و ردیف خاص در شورای عالی شهرسازی برای بافت تاریخی این شهر خواستار شد.
همچنین مجتبی فرهمند مدیر پایگاه میراث جهانی شهر تاریخی یزد درباره ویژگی ها و ارزش های ثبت شهر تاریخی یزد در فهرست جهانی یونسکو مطالبی ارایه کرد.
نشست شورای اداری استان یزد با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، استاندار یزد، نماینده مردم شهرستان های یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی و مدیران این استان در تالار اندیشه استانداری برگزار شد.
۷۵۳۲/ ۶۱۹۷ خبرنگار: سعید صادقی مقدم** انتشار: فلاح
@irnayazdd

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


استاندار


ستاد مدیریت راهبردی