اخبار گردشگری

آیت الله ناصری: ارزشهای معنوی شهر یزد به گردشگران خارجی منتقل شود

به گزارش ایرنا، آیت‌ الله محمدرضا ناصری روز دوشنبه در نشست شورای اداری استان یزد با یادآوری ثبت جهانی بافت تاریخی شهر یزد در یونسکو افزود: این شهر از دیرباز به دارالعباده شهرت داشته و نباید چنین ارزشها ویژگی ‌هایی در معرفی یزد به جهانیان فراموش شود.
وی با بیان اینکه ثبت جهانی بافت تاریخی یزد نتیجه تلاش گذشتگان ما بوده خاطرنشان کرد: در معماری، مهندسی و جنبه‌ های معنوی ساختمانها و بافت تاریخی یزد نکات ظریفی وجود دارد که گویای ارزش ‌ها و سبک زندگی اصیل ایرانی و اسلامی مردم یزد است.
امام جمعه یزد گفت: قناتها یکی از نمادهای سختکوشی مردم یزد است که در مسیرهای بسیار طولانی و با کمترین امکانات به وجود آمده و آب را از نقاط بسیار دور به استان یزد آورده و زمینه آبادانی شهر را فراهم کردند.
آیت الله ناصری افزود: استکبار به دنبال نشان دادن چهره بد و خشن از ایران به جهانیان است و انتقال ویژگی هایی از جمله نوع دوستی، وحدت طلبی و پایبندی که ارزشهای دینی و فرهنگی به گردشگران خارجی، دشمنان را در رسیدن به اهدافشان ناکام می کند.
نشست شورای اداری استان یزد با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، استاندار یزد، نماینده مردم شهرستان های یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی و مدیران این استان در تالار اندیشه استانداری برگزار شد.
در این نشست کلیپ هایی از ثبت جهانی شهر تاریخی یزد پخش شد.
۷۵۳۲/ ۶۱۹۷ خبرنگار: سعید صادقی مقدم ** انتشار: فلاح
irnayazdd@

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


امام جمعه


ثبت جهانی