اخبار گردشگری, اقامتگاه

بهره برداری از اقامتگاه بوم گردی در شهرستان دشتی بوشهر

به گزارش ایرنا، مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر در این آئین گفت: اقامتگاههای بوم گردی نقش مهمی در توسعه گردشگری، جذب توریست و کمک به ماندگاری جمعیت در روستاها دارند.
ناصر امیرزاده تصریح کرد: اقامتگاه بوم گردی چاه بردی روستای حسین زائری در شهرستان دشتی یکی از اقامتگاه های مهم و تاثیر گذار در توسعه گردشگری روستایی در استان بوشهر است.
وی یادآور شد: ایجاد اقامتگاه های بوم گردی در روستاها علاوه بر ایجاد اشتغال مانع از مهاجرت روستانشینان به شهرها و منجر به تثبیت جمعیت روستایی می شود.
امیرزاده تاکید کرد: اقامتگاه بوم گردی سبب معرفی آداب، رسوم، آئین ها و فرهنگ بومی روستایی استانها به گردشگران داخلی و خارجی می شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر ادامه داد: سه اقامتگاه بوم گردی دیگر در استان بوشهر تا مهرماه امسال و در هفته گردشگری به بهره برداری می رسد.
اقامتگاه بوم گردی چاه بردی حسین زایری دومین اقامتگاه بوم گردی در شهرستان دشتی و سومین اقامتگاه بوم گردی در استان بوشهر است. روستای حسین زایری شهرستان دشتی با ۳۰۰ نفر جمعیت در ۱۰۰ کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.
۷۲۰۶/۶۰۴۷**خبرنگار: علی اشکو*انتشار دهنده: موناعیدان

انتهای پیام /*


فرهنگی


دولت۹۶


بوم گردی


بوشهر