اخبار گردشگری

ایجاد بازارچه صنایع دستی در گچساران نیازمند هشت میلیارد ریال اعتبار

هومن عنایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اهمیت راه اندازی بازارچه صنایع دستی برای رونق فروش محصولات افزود: طرح مطالعاتی این طرح در گچساران انجام شده و هم اکنون در حال رایزنی برای دریافت اعتبار هستیم.
بیش از ۴۰۰ شغل در رشته‌های مختلف صنایع دستی در این شهرستان در دولت یازدهم ایجاد شده است.
افزون بر ۲ هزار هنرمند صنایع دستی در گچساران فعالیت دارند.
هنرمندان صنایع دستی این شهرستان همواره از نبود محل عرضه و فروش محصولات صنایع دستی گله‌مند هستند.
عنایی بیان کرد: سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اعتبار به هنرمندان صنایع دستی در این شهرستان در سال جاری پرداخت شد.
وی گفت: پنج فقره تسهیلات بانکی ۳۰۰ میلیون ریالی به پنج تعاونی تولیدی و ۲۱ فقره تسهیلات بانکی ۱۰۰ میلیون ریالی امسال در گچساران پرداخت شده است.
عنایی تصریح کرد: مرکز آموزش صنایع دستی در روستای سربیشه از توابع دهستان امامزاده جعفر گچساران در دولت یازدهم برای آموزش سه رشته رنگرزی، گلیم برجسته و گچمه برای علاقه‌مندان دایر شده است.
وی تصریح کرد: سه رشته منسوخ صنایع دستی این شهرستان شامل رنگرزی، گلیم برجسته و ریسندگی نیز در دولت تدبیر و امید در این شهرستان احیای شده است.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گچساران گفت: ۶ رشته هنرهای سنتی و دستی منسوخ در این شهرستان شناسایی شده که نیازمند کار دقیق کارشناسی برای احیای و رونق دوباره است.
سیاه چادر، سبدبافی، سفالگری، گچمه بافی، سفره بافی، جاجیم بافی، گلیم نقش برجسته، مفرش بافی، نمد مالی، توبره بافی، جا قرآنی، هور، شله بافی، آیینه بافی و خورجین بافی از مهم‌ترین صنایع دستی گچساران است.
شهرستان ۱۲۰ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
خبرنگار: فرزانه شریفی** انتشاردهنده: سید ولی موسوی نژاد
۸۱۴۳/۶۱۱۰

انتهای پیام /*


فرهنگی


صنایع دستی


بازارچه صنایع دستی


گچساران