اخبار گردشگری

شناسنامه ۲۰ اثر تاریخی گیلان تدوین شده است

ولی جهانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: گیلان دارای آثار بسیاری برای جذب گردشگر است و بناهای تاریخی یکی از مولفه های مهم گردشگری محسوب می شود.
وی با بیان این که گردشگر در دنیای امروز بعنوان سفیر فرهنگی شناخته می شود و نباید برای کسب اطلاعات و آگاهی از بنای فرهنگی مقصد دچار مشکل باشد افزود: از این روی تصمیم بر اینست تا برای همه آثار شاخص شناسنامه و تابلوی راهنمای گردشگر نصب شود چرا که این اقدام یکی از راهکارهای توسعه فرهنگی است.
جهانی صیانت از میراث فرهنگی را یک امر مهم و همگانی عنوان و تصریح کرد :مشارکت جویی اجتماعی و هم افزایی جمعی لازمه اصلی انتقال داشته های امروز به نسل های آینده است.
وی به چاپ و نشر بروشورها و کتابچه‌ های راهنمای گردشگری به همراه لوح فشرده و توزیع آن در کنار بناهای تاریخی و مسیرهای گردشگری اشاره و بیان کرد: در راستای گسترش این نوع از اطلاع رسانی ،تفاهم نامه ای با یکی از موسسات پژوهشی منعقد شده تا با اتکاء به علم روز و به صورت مشارکتی طرح مذکور بصورت نوین تدوین و به مرحله اجرا رسانده شود.
یک هزار و ۶۰ اثر ثبتی شامل ۹۷۹ اثر ثبت شده فرهنگی تاریخی، سه اثر ثبت شده طبیعی، ۵۳ اثر ناملموس، ۱۷ اثر منقول و هشت رخداد تاریخی از گیلان به ثبت ملی رسیده و ۵۰ پرونده دیگر نیز پس از آماده سازی و طی مراحل برای ثبت در فهرست آثار ملی به سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری ارسال شده است.
خبرنگار: ضامن**انتشار دهنده : بابایی
۱۸۸۱ /۶۰۳۰

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


تدوین شناسنامه