اخبار گردشگری

ششمین جشنواره داستان کوتاه بلقیس در خراسان شمالی برپا می شود

رضا ارغیانی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران بجنورد اظهارکرد: اکنون حدود ۹۰۰ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده که از این تعداد ۲۶۲ اثر از خراسان شمالی است.
ارغیانی گفت: آثار رسیده در دو بخش داوری شده اند که در بخش مقدماتی حدود ۹ نفر از داوران و داستانشناسان ۹۰۰ اثر را داوری کرده اند.
وی با بیان اینکه از این تعداد ۷۰ اثر به بخش نهایی راه یافته اند گفت: در این جشنواره شهرستان اسفراین با ۱۲۰ اثر و ۴۰ شرکت کننده و شهرستان بجنورد با ۸۶ اثر و ۳۵ شرکت کننده به ترتیب در رتبه های اول و دوم قرار دارند.
ارغیانی با بیان اینکه این جشنواره در دو بخش کشوری و استانی برگزار می شود گفت: در بخش کشوری موضوع داستان، آزاد است اما در بخش استانی موضوع داستان به صورت آزاد، نوقلم و ویژه است.
وی با بیان اینکه بخش نوقلم در دو گروه سنی هفت تا ۱۲ سال و ۱۲ تا ۱۸ سال برگزار می شود افزود: خوشبختانه برگزاری جشنواره در این دوره نسبت به دوره های گذشته رشد چمشگیری داشته است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسفراین اظهارکرد: این جشنواره در بخش کشوری به لحاظ کمی ۹۰ درصد رشد و در بخش استانی به لحاظ کیفی رشد قابل توجهی داشته است.
وی اضافه کرد: مراسم اختتامیه این جشنواره نهم شهریورماه جاری در مجتمع فرهنگی و هنری نسیم شهرستان اسفراین برگزار می شود و در پایان از شش نویسنده کشوری، ۱۰ نفر نویسنده آزاد، ۱۰ نفر ویژه و شش نفر نوقلم تجلیل خواهد شد.
دستگاه های اجرایی، سازمان ها، نهادها و شرکت های دولتی و عمومی و همچنین مردم می توانند دیدگاه ها یا برنامه های خبری خود را از طریق شماره تلفن ۳۲۲۲۶۶۶۶ و ۳۲۲۳۱۷۷۶ و یا به ۰۹۱۵۹۷۶۸۸۰۴ تلگرام به ایرنا اطلاع دهند یا نمابر کنند.
*کانال تلگرامی اخبار ایرنای خراسان شمالی به نشانی https://t.me/irnabojnurd در دسترس همگان است.
ع/ ۶۰۴۲ انتشاردهنده: سیدحسین قدسی

انتهای پیام /*


اجتماعی


فرهنگ و ارشاد اسلامی


جشنواره


خراسان شمالی