اخبار گردشگری

تشکیل کمیسیون گردشگری در شورای شهر کرمان

محمود وفایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به وجود پنج اثر جهانی و ۷۰۰ اثر ثبت ملی در این استان افزود: کرمان در سالهای گذشته یکی از استانهای پیشرو در صنعت گردشگری و جذب توریست بوده است که باید از این ظرفیت بالقوه و خدادادی برای پیشرفت این منطقه بهره کافی برده شود.
وی با اشاره به لزوم تشکیل کمیسیون گردشگری در شورای شهر کرمان تصریح کرد: تشکیل این کمیسیون در استان بخصوص در شهر کرمان به شدت احساس می شود و حتی می توان در کنار این کمیسیون از نقطه نظرات فعالان و نخبگان این صنعت نیز بهره کافی را برد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان افزود: پنجمین دوره شورای شهر کرمان به تشکیل این کمیسیون نگاه ویژه ای داشته است بطوریکه پیشرفت این استان را منوط به توسعه صنعت مهم گردشگری و جذب هرچه بیشتر سرمایه گذار می داند.
وی بیان کرد: اکنون باید با مساعدت و همکاری شهرداری و ارگان‌ های ذیربط در سالی که مقام معظم رهبری آن را به عنوان اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نام‌گذاری کرده‌ اند، صنعت گردشگری را به عنوان بهترین راه برای رسیدن به این هدف در این خطه دانست.
وی با تقدیر از رئیس شورای پنجم شهر کرمان اظهار کرد: اعضاء این شورا به مباحث حوزه های مرتبط با میراث فرهنگی و گردشگری آشنا هستند که تشکیل کمیسیون گردشگری در شورای پنجم شهر کرمان نشان از توجه ویژه این افراد به مقوله گردشگری و نقش این صنعت در توسعه اقتصادی و اجتماعی دارد.
شهر کرمان دارای جاذبه های گردشگری تاریخی و باستانی همچون مجموعه تاریخی گنجعلیخان، بازار کرمان، گنبد جبلیه، یخدان مویدی است که هر ساله پذیرای گردشگران خارجی و داخلی بسیاری است.
شورای شهر کرمان دارای ۱۱ عضو اصلی و پنج عضو علی البدل دارد.
خبرنگار: داود رجبی بهجت ** انتشار دهنده: نجمه حسنی*
۷۴۳۷/۳۰۲۹

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


گردشگری


شورای شهر