اخبار گردشگری

سوغات کشور برزیل ، از برزیل چه بخریم؟


سوغاتی هایی که در سفر به برزیل باید خرید

چه سوغاتی هایی در برزیل بخریم



خریدن یادگیری یا به عباریت سوغاتی بهترین راه است تا ماجراها و تجربه های جهان گردی  خود را به خاطر بسپارید. می توانید این یادگاری ها را برای خود نگه دارید و یا برای خانواده و دوستانتان نیز خرید کنید. این سوغاتی ها بهترین یادگاری هایی هستند که روی قفسه های منزل عالی به نظر می رسند. از انجا که برزیل کشور  متوعی است، هر ناحیه ای چیزی منحصر به فرد دارد تا به گردشگران خود ارائه کند. در برزیل می توانید طیف وسیعی از سوعاتی ها را خریداری کنید و این سوغاتی ها شما را به یاد زمان خوبی که در این کشور صرف کردید می اندازند.

ننو برزیلی
۱ – ننو برزیلی
ننو های تولید شده در برزیل بادوام تر از هر ننویی است که در هر  جای دیگری از جهان  تولید می شود. انها نماد و نماینده واقعی فرهنگ  راحت و بی خیال برزیل هستند. تنها باید محکم دو طرف ننو را را به دو درخت گره بزنید تا حداقل بتوانید  احساس کوچکی از این کشور زیبا را احساس کنید.


2- پارچه های رنگی کانگا (Cangas)

۲- پارچه های رنگی کانگا (Cangas)

کانگا نوعی پارچه رنگی محلی  تولید شده در برزیل است که مصارف گوناگون دارد. تقریبا در هر ساحلی می توانید این پارچه را پیدا کنید و اغلب به عنوان دستمال از ان استفاده می شود. کانگا در رنگ های مختلف و زیبایی تولید می شود و می توانید با قیمتی ارزان کانگا را تهیه کرده و با ان اتاق خود را تزیین کنید. تقریبا هر جایی می توانید کانگا را پیدا کنید و برای خرید مشکلی نخواهید داشت.


قهوه معروف برزیلی

۳- قهوه معروف برزیلی

بله، برند های مختلفی هستند که نام خود را به عنوان قهوه اصیل برزیلی معرفی می کنند اما حقیقت این است که مزه این قهوه ها با قهوه ای که در برزیل خریداری شود کاملا متفاوت است. اگر قهوه خور قهاری هستید، حتما چندین بسته قهوه برزیلی خریداری کنید. این نوع قهوه شما را عاشق همیشگی این نوشیدنی می کند.


 دمپایی لاانگشتی برزیلی

۴- دمپایی لاانگشتی برزیلی

زندگی ساحلی بخش بسیار مهمی از فرهنگ برزیل است و  دمپایی لاانگشتی نماد کاملی از این فرهنگ است. خرید یک جفت از این کفش راحت و خنک راهی است تا همیشه برزیل، سواحل زیبا و دیدنی ان و حس شن زیر پایتان را همیشه به یاد داشته باشید.


ظروف ساخته شده با سنگ صابون

۵- ظروف ساخته شده با سنگ صابون

سنگ صابون سوغاتی بسیار محبوبی در برزیل است. تقریبا هرجایی می توانید این سنگ ها را پیدا کنید اما این سنگ های تراشیده شده زیبا در اصل از شهری به نام “میناس گریس” می ایند. این سنگ ها را به راحتی می توان حمل کرد و هر کدام از انها یک کار هنری طبیعت است که می توانید در موارد گوناگون و به عنوان زینتی از ان استفاده کنید.


دست سازهای تزئینی یا کاربردی

۶- دست سازهای تزئینی یا کاربردی

هر اخر هفته یک روز خرید است و می توانید چیزهای دست ساز مختلفی همچون لحاف، کنده کاری های  چوبی، مجسمه ها و نقاشی های منحصر به فردی را پیدا کنید. قیمت ها در این کشور بسیار پایین هستند و با نازل ترین قیمت ها می توانید چیزهایی شگفت انگیزی پیدا کنید.


قابلمه های ماککا (Moqueca)

۷- قابلمه های ماککا (Moqueca)

اگر به اشپزی علاقه دارید خرید قابلمه های ماککا-قابلمه سنتی و مخصوص برزیل – سرمایه گذاری مطمئنی خواهد بود. بله، این قابلمه ها بزرگ به نظر می رسند اما همیشه می توانید یک اندازه کوچکتر را که در سفر  مناسب تر است را می توانید پیدا کنید. می توانید یک خوراک گوشت سنتی خوشمزه  را در این قابلمه ها بپزید، فقط مطمئن شوید شوید دستورالعمل صحیح پخت ان را می دانید.


سنگ های قیمتی
۸- سنگ های قیمتی  
اگر به دنبال سوغاتی هایی هستید که واقعا بر روی قفسه هایتان زیبا به نظر می رسند، به دنبال مجسمه های کوچک ساخته شده از این سنگ های قیمتی باشید. می توانید  این مجسمه ها را بسیار راحت در بازارها پیدا کند و از ططرح های متنوعی می توانید طرح مورد علاق تان را انتخاب کنید. این مجسمه ها دست ساز هستند و هنرمندان محلی دقت خاصی در ساخت انها به کار می برند.


سنگ های قیمتی

۹- نوشیدنی گورانا (Guarana)

هم گردشگاران و هم  محلی ها  از این نوشیدنی لذت می برند. پس اگر یک نوشیدنی نیروزای در دسترس می خواهید، این نوشیدنی را که از میوه گورانا تهیه شده است تهیه کنید. گونه های متنوعی از این نوشیدنی موجود است و بسیار از نوشیدنی های انرژی زای معمولی و قهوه قوی تر است. در هر مغازه ای می توانید انها را پیدا کنید.


 پیراهن های تیم ملی فوتبال برزیل

۱۰- پیراهن های تیم ملی فوتبال برزیل

همان طور که می دانید، فوتبال ورزش پر طرفداری در برزیل است. اگر می خواهید سوغاتی منحصر به فردی برای دوستان و اشنایان و یا خودتان تهیه کنید، یک پیراهن های  فوتبال سبک قدیمی را بخرید. مغازه های زیادی هستند که طیف گسترده ای از این پیراهن ها را با نشان تیم های ملی و باشگاه ها به شما ارائه می دهند.


ظروف سفالین و سرامیک

۱۱- ظروف سفالین و سرامیک  

اگر  در حین قدم زدن در خیابان  به سراغ مغازه ها می روید، حتما باید متوجه فروشند های بسیار زیاد  سفالینه های دست ساز  شده باشید. طراحی های این سفالینه ها واقعا شگفت انگیز است و پر واضح است که خالقان این اثار هنری با عشق کار خود را انجام می دهند. این سفالینه ها سرمایه گذاری مطمئنی هستن اما حتما انها را به طورت مطمئنی انها را بسته بندی کنید تا نشکنند.


کیک و کلوچه خوشمزه پائو دی مل
۱۲- کیک و کلوچه خوشمزه پائو دی مل
اگر می خواهید طعم و مزه خانه های سنتی برزیل را با خود به سوغات ببرید، حتما این کیک های عسلی را امتحان کنید. این کیک های لذیذ به راحتی اب نمی شوند و از هم جدا نمی شوند.


تندیس  مسیح (Christ the Redeemer)

۱۳- تندیس  مسیح (Christ the Redeemer)

تندیس عیس مسیح (ع) یکی از سمبل های برزیل است و خرید یکی از این مجسمه های کوچک برای خانواده و دوستانتان ایده بسیار خوبی خواهد بود. این سوغاتی ها جزو پرفروش ترین ها در برزیل هستند و می توانید اندازه و طرح دلخواهتان را به سهولت انتخاب کنید.


صنایع دستی کاغذی

۱۴- صنایع دستی کاغذی  

اگر به نوشت افزار علاقه دارید، باید از  مغازه های صنایع دستی کاغذی بازدید کنید. این مغازه ها چیزهای دستی منحصر به فردی همچون  بروشورهای مسافرتی با طرح های فروشنده ها را  در خود جای داده اند. علاوه بر این، پست کاردهایی با تصاویر  پولاروید نیز هستند که بر روی یخچال شما عالی به نظر می رسند.


آلات موسیقی سنتی برزیل

۱۵- آلات موسیقی سنتی برزیل

در نهایت اگر جای اضافی در چمدان خود دارید، باید یک الت موسیقی دست بخرید. موسیقی بخش مهمی از فرهنگ مردم این سرزمین است. بیرمبو (Berimbau) معروف ترین الات موسیقی در برزیل است و می توانید هر اندازه ای از ان را که می خواهید خریداری کیند.
چیزهای زیادی برای دیدن و  خریدن در برزیل هست. با وجود مغازه های بی شماری دور و بر شما ، مشکل زیادی برای یافتن سوغاتی مناسب نخواهید داشت. پی زمانی که از محل اقامت خود بیرون می روید ، به خوبی به اطراف نگاه کنید تا بهترین حال و هوای برزیل را به خانه ببرید.

مترجم : محمد رجبعلی
منبع: trip-n-travel.com