اخبار گردشگری

معاون استاندار بوشهر: تدوین طرح جامع گردشگری این استان ضروری است

به گزارش ایرنا، سعید زرین فر روز یکشنبه در کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر با اشاره به طرح های مختلف اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر افزود: با وجود برنامه های مختلف اما طرح جامعی از گردشگری استان نداریم، بافت تاریخی بخشی مهم از گردشگری استان است که باید توجه ویژه به آن شود.
وی اضافه کرد: در تدوین طرح جامع گردشگری همه جوانب گردشگری استان بوشهر باید مد نظر باشد و برای هر بخش از گردشگری استان باید برنامه مشخصی داشته باشیم.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار بوشهر گفت: در اجرای طرح های مختلف میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نباید جزیره ای عمل کرد بلکه باید با همفکری و هماهنگی، برنامه های این حوزه را پیش برد.
زرین فر اضافه کرد: یکی از بخش های دیگری که در گردشگری باید مورد توجه باشد، بوم گردی است که می تواند فرصت خوبی برای توسعه گردشگری در استان باشد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر در این نشست گفت: به مناسبت هفته دولت ۱۹ طرح مربوط به ترمیم و مرمت فضاهای تاریخی استان بوشهر افتتاح می شود.
ناصر امیرزاده افزود: در بافت قدیم بوشهر ۱۱ خانه به صورت مشارکتی مرمت شده که در ایام هفته دولت مرمت آن به پایان می رسد.
وی با بیان اینکه در هفته دولت ۲ اقامت گاه بوم گردی به بهره برداری می رسد گفت: طرح شهر بوشهر شهر موزه ها در دست بررسی است که در قالب این طرح ۱۰ تا ۱۲ موزه در بافت تاریخی بوشهر ایجاد می شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر خواستار تخصیص اعتبار برای حل مشکلات زیرساختی در بافت از جمله مشکلات آب و برق و فاضلاب شد.
امیرزاده با بیان اینکه بافت تاریخی بوشهر می تواند به قطب گردشگری در کشور تبدیل شود، تا دهه فجر امسال چهار هتل سنتی در بافت تاریخی بوشهر افتتاح می شود.
۶۰۴۷/۶۰۴۳**
خبرنگار: موناعیدان* انتشاردهنده: خدانظرخواجه

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


تدوین طرح جامع


بوشهر