اخبار گردشگری

افتتاح طرح بهسازی خانه تاریخی خیابانی در مراغه

به گزارش ایرنا، شهردار مراغه روز یکشنبه در آیین افتتاح این طرح با اشاره به پیشینه تاریخی مراغه به عنوان یکی از ۱۰ شهر تاریخی کشور گفت: حفاظت از خانه های تاریخی مراغه و احیای آن در حقیقت، صیانت از هویت تاریخی این شهر است.
محمدرضا احمدی افزود: در تملک و بهسازی خانه های تاریخی از جمله خانه خیابانی، سعی شده از هویت گذشته این خطه از کشور به صورت پایدار و مناسبی حفاظت شود.
وی ادامه داد: ایجاد زمینه برای جذب گردشگران داخلی و خارجی از اهداف اصلی بهسازی این خانه های تارخی بوده و خانه تاریخی خیابانی نیز پس از بهسازی و بهره برداری توسط واحد گردشگری شهرداری مراغه اداره و از آن حفاظت می شود.
وی اضافه کرد: مدیریت شهری مراغه آمادگی کاملی برای بهسازی سایر خانه های تاریخی شهر با مشارکت بخش خصوصی و زیر نظر میراث فرهنگی دارد.
احمدی با اشاره به اجرای طرح بهسازی خانه تاریخی خیابانی مراغه گفت: این بنای ۹۰ ساله با معماری درون گرا و قاب بندی آجری مرمت و آماده بهره برداری شده است.
بنای تاریخی خانه خیابانی مراغه با ۶۸۰ مترمربع مساحت دارای ۳۰۰ مترمربع زیربنا بوده و در ۲ طبقه ساخته شده و متعلق به اواخر دوره قاجاریه و اوایل دوره پهلوی است.
شهرستان مراغه با حدود ۵۱۵ اثر تاریخی و تپه های شناسایی شده جزو ۱۰ شهر دارای بافت غنی تاریخی و فرهنگی در کشور محسوب می شود که حدود ۳۰۰ اثر تاریخی آن در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است
این شهرستان با حدود ۲۵۰ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: ابراهیم مطلوبی**انتشاردهنده:عیسی عطاپور**
۳۷۷/۷۴۸۷

انتهای پیام /*


فرهنگی


دولت۹۶


خانه های تاریخی


مرمت خانه خیابانی