اخبار گردشگری

اشتغالزایی ۴۱۰ نفر با افتتاح پروژه های هفته دولت در بخش گردشگری گیلان

رضا علیزاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد پروژه با سرمایه گذاری و اعتباری بالغ بر ۴۴۶میلیارد و ۵۵۰میلیون ریال افتتاح می شود که بخشی از سرمایه یادشده از سوی بانک ها تامین اعتبار شده و بخشی دیگر مربوط به اعتبارات ملی است که اتمام مرمت شش بنای تاریخی و فاز اول بازگشایی تونل میکال در شهرستان سیاهکل است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان تعدد دفاتر خدمات مسافرتی معتبر با خدماتی منحصربفرد را مولفه ای قابل اتکاء در امر توسعه گردشگری استان دانست و از افتتاح دو دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری در رشت با اشتغالزایی مستقیم برای ۱۰نفر خبر داد.
علیزاده همچنین به افتتاح ۲۴ واحد پذیرایی و اقامتی در شهرستان های آستارا، انزلی، رودسر، شفت، صومعه سرا، فومن، ماسال و لاهیجان اشاره کرد و افزود: افتتاح یک دفتر خدمات مسافرتی با رویکرد گردشگری سلامت در آستارا از دیگر طرح های قابل افتتاح در هفته دولت امسال است.
وی با اشاره به اهمیت فعالیت های صنایع دستی در اشتغالزایی و معرفی داشته های فرهنگی گیلان، از افتتاح هشت کارگاه صنایع دستی و سه فروشگاه صنایع دستی در استان طی هفته دولت خبر داد.
۸۷ هتل، ۲۳ هتل آپارتمان، ۷۵ مجتمع گردشگری، ۴۷ مهمانپذیر، ۱۰۴۳خانه مسافر ، ۲۳۳ واحد پذیرایی بین راهی و سفره خانه سنتی و ۵۳ دفتر خدمات مسافرتی در گیلان فعال هستند.
در زمان حاضر در تاسیسات گردشگری گیلان شش هزار و ۳۲ نفر شاغل هستند که از این تعداد چهار هزار و ۹۲۶ نفر مرد و یک هزار و ۱۰۶نفر را بانوان تشکیل می دهند.
تدبیر و امید دولت یازدهم، دروازه های گیلان را به دنیا گشوده است بطوریکه، طی سال های ۹۲ تا ۹۵ ، میزان صادرات آثار هنرهای سنتی و صنایع دستی استان، چهار میلیون و ۴۰۰هزار دلار بوده است. این رقم سال ۹۲، ۷۰۰هزار دلار بود که در سال ۹۵ ، به یک میلیون و ۵۰۰هزار دلار رسیده است.
همچنین پروانه تولید انفرادی از ۱۲هزار و ۵۰۵ نفر در سال ۹۲ ، به ۲۰ هزار و ۹۲۹ نفر در سال ۹۵ رسید و تعداد کارگاه ها نیز طی مدت یادشده ، از ۴۶ باب به ۹۰ باب ارتقا یافته است.
تعداد غرفه های صنایع دستی و هنرهای سنتی از ۳۰۵ غرفه در سال ۹۲ ، به ۹۱۰ غرفه در سال ۹۵ افزایش یافته است؛ همچنین تعداد بازارچه های این حوزه طی مدت یاد شده از ۶۵ بازارچه به ۱۳۲ بازارچه و از ۲۶۰فروشگاه به ۳۴۴ فروشگاه ارتقاء یافته و برپایی نمایشگاه های صنایع دستی و هنرهای سنتی از ۵۰ نمایشگاه در سال ۹۲ به ۷۷ نمایشگاه در سال ۹۵ افزایش یافت.
بالغ بر ۲۱ هزار هنرمند صنایع دستی استان در بیش از ۸۰ رشته فعالیت می‌کنند.
هفته‌ دولت امسال با محوریت شعار تدبیر و امید برای تولید و اشتغال در حال برگزاری است و گیلان در طول هفته دولت شاهد بهره برداری از یک هزار و ۱۷۴ پروژه عمرانی و تولیدی بزرگ و کوچک با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۲۲۶ میلیارد تومان است.
خبرنگار:ضامن ** انتشاردهنده: کبیری
۱۸۸۱/۲۰۰۷

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


هفته دولت


گیلان