اخبار گردشگری

نمایشگاه و فروش صنایع دستی جامعه بهزیستی در روسیه

به گزارش ایرنا، در چارچوب توافق بنیاد خیریه پرتو ۱۲ بهمن وابسته به سازمان بهزیستی و شرکت نمایشگاهی فدراسیون روسیه که روز شنبه در مسکو امضا شد، دستافرینه های ایرانی از ۱۲ تا ۱۵ آبان در نمایشگاه بین المللی تخصصی صنایع دستی و طراحی که با حضور بیش از ۲۰ کشور برگزار می شود، نمایش داده می شود.
همزمان با این برنامه بر پایه یک توافق دیگر نیز نمایشگاه اختصاصی دائمی صنایع دستی جامعه تحت پوشش بهزیستی در ساختمان مرکزی البین بانک در مسکو با مدیریت طرف روسی به عنوان بخشی از یک همکاری کلان در این حوزه گشایش می یابد.
علی لطفی بنیادگذار موسسه خیریه پرتو ۱۲ بهمن پس از نهایی شدن این توافق ها به خبرنگار ایرنا گفت: بازاریابی خارجی برای صنایع دستی ایرانی به ویژه جامعه تحت پوشش سازمان بهزیستی با توجه به جذابیت ها و تنوع آنها در اولویت قرار دارد و توافق با البین بانک در این زمینه نیز دارای اهمیت ویژه ای است.
وی افزود: فرصت های پیش آمده برپایه این توافق ها، افزون بر عرضه صنایع دستی در بازار گسترده و پرمصرف روسیه می تواند زمینه ساز بازاریابی در کشورهای پیرامونی به ویژه جمهوری های سابق شوروی باشد.
لطفی در باره توافق با البین بانک نیز گفت که طرف روسی در بازاریابی و آموزش تولید صنایع دستی با طرف های ایرانی به ویژه در جمهوری داغستان منطقه قفقاز روسیه در ساحل شمال غربی دریای خزر همکاری می کند.
به گفته وی، خرید دستافرینه ها و تولیدات جامعه و کارگاههای تحت پوشش سازمان بهزیستی و فروش آنها در بازار روسیه و برگزاری دوره های آموزشی در جمهوری داغستان با محور صنایع دستی ایرانی از بندهای این توافق است.
لطفی در پایان گفت: مدت اجرای توافق فروش صنایع دستی جامعه تحت پوشش بهزیستی در منطقه قفقاز روسیه سه ساله است و بانک روسی خرید، توزیع و فروش زنجیره ای مانند فرش، تابلو فرش، گلیم، بافته ها و انواع دیگر دستافرینه ها و همچنین تولیدات غذایی را در شهرهای مختلف این منطقه انجام خواهد داد.
اروپام ۳۹۱ انتشار دهنده: هادی مولوی نیا

انتهای پیام /*


ورزش


صنایع دستی


روسیه و ایران


نمایشگاه