اخبار گردشگری

کرمان؛ استانی امن برای حضور گردشگران

به گزارش ایرنا حمید ذکا اسدی روز شنبه همزمان با سومین روز از هفته دولت در کارگروه گردشگری استان کرمان، ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطر شهیدان باهنر و رجایی افزود: لیدرهای گردشگری از مناطق مختلف این استان بازدید کرده و برای حضور تورهای گردشگری نام نویسی کرده اند.
وی با تاکید بر اینکه صنعت گردشگری می تواند دومین پارامتری باشد که اقتصاد کشور را از حالت رکود خارج کرده و برای چندین نفر اشتغالزایی کند یادآورشد: صنعت گردشگری هزینه های ثابت و سنگینی دارد اما می توان هزینه های دیگر را از خود گردشگران تامین کرد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان ضمن تبیین اقدامات تاثیرگذار دولت تدبیر و امید در استان کرمان تصریح کرد: اولین اقدام عملی و اجرایی مدیریت عالی دولت تدبیر و امید در استان کرمان در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی، بازسازی باغ فتح آباد بود و بعد از آن پروژه های دیگری همچون بازار بزرگ کرمان آغاز شد.
ذکااسدی با اشاره به ظرفیت استان کرمان با دارا بودن پنج اثر تاریخی ثبت جهانی و نقش تاثیرگذار معین های اقتصاد مقاومتی مناطق استان کرمان خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی در صدر اهدافی است که می تواند معیشت مردم را افزایش دهد.
وی از صنعت گردشگری به عنوان نمونه بارز اقتصاد مقاومتی یاد کرد و گفت: صنعت گردشگری متکی به مردم است و بدون وابستگی به خارج ادامه فعالیت می دهد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان افزود: در روزهای نخستین آغاز بکار دولت یازدهم در استان کرمان، جمعی از هتلداران از وضعیت موجود و نبود گردشگر خارجی گلایه می کردند اما با ابتکار استاندار کرمان و مدیریت جهادی مسئولان استان، امروز هتل ها تکمیل هستند که در این راستا واحدهای بوم گردی در استان راه اندازی شد.
ذکااسدی یادآورشد: مناطق استان کرمان از نظر امنیتی به سه بخش قرمز، زرد و سبز تقسیم شده است، و با همدلی که بین شورای تامین استان حاکم است، امنیت لازم برای گردشگران برقرار شده است.
** دعوت از سفرای خارجی مقیم ایران با پیگیری های اداره کل روابط عمومی استانداری کرمان
رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان نیز ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان باهنر و رجایی گفت: تعامل خوب و سازنده ای بین بخش خصوصی و دولتی در حوزه گردشگری استان کرمان وجود دارد که در سطح کشور مثال‌ زدنی است.
مهدی سیاوشی شناخت نداشتن کرمانیان و ایرانیان از جاذبه‌ های گردشگری استان کرمان را یکی از چالش‌ های اصلی در حوزه گردشگری عنوان کرد و یادآورشد: در این راستا طی یکسال گذشته از ۲ گروه از آژانس‌ ها و دفاتر بزرگ گردشگری کشور به استان دعوت به عمل آمد تا از جاذبه ‌های گردشگری استان کرمان بازدید کنند.
وی با تاکید بر اینکه با پیگیری های اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری کرمان از سفرای خارجی مقیم ایران دعوت شده است تا ضمن شناخت از کرمان، این استان را به سایرین معرفی کنند افزود: این کمیسیون در راستای فعال کردن بخش خصوصی در قالب های تشکل های حرفه ای و ثبت نخستین انجمن اکوتوریسم کشور در کرمان و نخستین کانون آفرود کشور در این استان تلاش های بسیاری انجام داده است.
رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان تصریح کرد: سه دوره آموزشی و توجیهی برای رانندگان تاکسی بویژه رانندگان تاکسی‌ های فرودگاه از سوی این کمیسیون برگزار شده و ۲ مدرس اتریشی دوره‌ های گردشگری را در استان کرمان دایر کردند.
سیاوشی با اشاره به برگزاری جشنواره عکس گردشگری با حضور عکاسان کرمان و انتشار این عکس ها در کتاب عکس کرمان، خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقات دو مارتن، برگزاری نمایشگاه صنایع‌ دستی‌ و اجرای مسابقات پاراگلایدر در کویر استان کرمان از دیگر اقدامات صورت گرفته برای معرفی دیار کریمان است.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار دهنده: نجمه حسنی*
۷۴۴۰/۳۰۲۹

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


گردشگری


کرمان