اخبار گردشگری

قوچان‌نژاد: وظیفه‌ام گلزنی است/ می‌خواهم در بهترین فرم به جام‌جهانی برسم

مهاجم ایرانی هیرنفین از انگیزه بالای خود برای حضور در جام جهانی روسیه و درخشش دوباره با تیمش سخن گفت.

به‌ گزارش ‌ایسنا ‌و ‌به نقل از تلگراف هلند، رضا قوچان‌نژاد، مهاجم هیرنفین فصل گذشته عملکرد خوبی در تیمش داشت و حتی برای آقای گلی هم جنگید ولی به این مهم نرسید. با این حال گل‌های قوچان‌نژاد باعث شد که او یکی از خریدهای موفق لیگ هلند باشد.

قوچان‌نژاد برای بازی با کره جنوبی به تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران دعوت شده است و باید هفته‌ دیگر به سئول برود و برابر تیم‌ ‌ملی کره جنوبی بازی کند. او درباره این موضوع، گفت‌: من به این سفرهای طولانی عادت کرده‌ام. پارسال همراه با تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران در کشورهای مالزی، چین و پاپوآ گینه سفر کردیم و بعد از آن هم به بالکان رفتیم و سفرهای طولانی نیز داشتیم که این سفرها به فوتبالم آسیبی وارد نکرد و به آن عادت کرده‌ام. البته واقعا خسته کننده است ولی لذتی که از بازی کردن با تیم‌ ‌ملی می‌گیرید تمام این خستگی‌ها را از بین می‌برد.

مهاجم ایرانی درباره حضور در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، گفت‌: می‌خواهم در مدت باقی‌ مانده تا جام جهانی تا جایی که ممکن است بازی کنم. آمادگی خودم را حفظ کنم تا در بهترین فرم ممکن به جام جهانی برسم. امسال اهداف بزرگی را با هیرنفین در سر دارم. هواداران انتظارات زیادی ما دارند و من می‌خواهم در این مدت خودم را نشان دهم و جایگاه ثابتی در تیم‌ ‌ملی داشته باشم.

رضا قوچان‌نژاد درباره آخرین شرایط خود هم گفت‌: خوشبختانه از شرایط خوبی برخوردارم. در جایی بازی می‌کنم که دوست دارم. اعتماد خوبی بین کادر فنی و اعضای تیم وجود دارد. من می‌دانم که وظیفه اصلی‌ام گلزنی است. فقط هم با همکاری هم تیمی‌هایم به این مهم دست پیدا می‌کنم. در گذشته تجارب سختی از بازی کردن در لیگ‌های خارج از هلند داشتم و این به من کمک کرد که بازیکن بهتری شوم.

گوچی در پاسخ به این سوال که در چارلتون و الوکره دوران ضعیفی داشته است، گفت‌: اگر از نظر آماری در نظر بگیرید بله! حرف شما درست است ولی من در چارلتون در پست مهاجم بازی نمی‌کردم و در کنار مهاجم بودم و با این حال، چهار گل به ثمر رساندم که آمار زیادی نیست. مربی در خیلی از بازی‌ها از من در پست وینگر بازی می‌داد. در تیمی بازی می‌کردم که برای سقوط نکردن به دسته پایین‌تر می‌جنگید و همین باعث شد که نتوانم چندان مثمرثمر باشم.

مهاجم تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران در پایان صحبت‌های خود، گفت‌: ماه آینده ۳۰ ساله می‌شوم. فکر می‌کنم که در این مدت تجربیات زیادی به دست آورده‌ام و فوتبالیست بهتری شده‌ام. مقابل ۱۰۰ هزار تماشاگر بازی کردم و دیگر استرسی نمی‌شوم و فکر می‌کنم که به بلوغ خوبی دست یافتم. خیلی راحت و آرام فقط به فوتبال خودم فکر می‌کنم تا بتوانم موثر باشم و وظیفه‌ام را که گلزنی است در تیم باشگاهی و ملی‌ام انجام دهم تا بتوانم هواداران را خوشحال کنم.