اخبار گردشگری

۸۶درصد گردشگران بهترین خاطره خود را چشیدن غذای محلی می دانند

به گزارش ایرنا، محسن رنجبر جمعه شب در آیین اختتامیه دومین جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری در هتل پارامیدای شاهرود، با بیان اینکه می توان از طریق غذا به عنوان نماد فرهنگی کشور، گردشگران بیشتری را جذب کرد، یادآور شد: در این راستا از پارسال تاکنون ۱۲ جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری در هشت منطقه کشور برگزار شده است.
رنجبر اضافه کرد: هجوم غذاهای فوری ذائقه ایرانیان را تغییر داده و باید با شناسایی غذاهای محلی ایرانی، آن ها را به فهرست غذایی رستوران ها افزود.
وی به قابلیت های ویژه استان سمنان برای تبدیل شدن به مقصد گردشگری نیز اشاره کرد وگفت: تنوع آب و هوایی، اقلیمی و وجود لهجه ها و گویش های متنوع توانایی جذب زایران بی شماری که از این مسیر به زیارت حرم امام هشتم ( ع) مشرف می شوند را دارد .
معاون عمرانی و امور برنامه ریزی استاندار سمنان نیزگفت: تعداد اقامتگاه های بوم گردی استان سمنان از ۲سال پیش تاکنون از ۲ یا سه مورد به بیش از ۳۵ مورد افزایش یافته است.
مهدی زندیه وکیلی نیز در آیین اختتامیه دومین جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری در شاهرود، افزود: دستگاه های گوناگون استان سمنان از سال ۹۵ برای تبدیل شدن از معبر به مقصد گردشگری برنامه ریزی های میان مدت و بلند مدت انجام داده اند.
وی اضافه کرد: تا ۲ سال گذشته بیش از چهار هتل در استان سمنان وجود نداشت، اما امروز هشت هتل در استان از جمله در شاهرود در حال ساخت است.
وکیلی ادامه داد: بیش از ۲۰ درصد پناهگاه های محیط زیست کشور در سمنان واقع شده و زمینه ای برای جذب گردشگران است.
امام جمعه شاهرود هم در این آیین یادآور شد: در بسیاری از امور از جمله غذا باید به سنت ها بازگشت البته در صورتی که بازخوانی به شکل صحیح انجام شود.
حجت الاسلام عباس امینی افزود: مدرنیسم و پست مدرنیسم غربی با فرهنگ ایرانی سازگار نبوده و نیست از این رو در آداب و رسوم و سبک زندگی باید به سنت های گذشته بازگشت.
نماینده مردم شاهرود و میامی هم در این آیین، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری پیرامون لزوم گسترش سبک زندگی ایرانی- اسلامی، بیان کرد: برای توسعه چنین سبک زندگی نیاز به ایجاد سنت های جدید نیست بلکه باید آداب و رسومی که با گذشت سال ها به دست فراموشی سپرده شده و یا به دلیل هجمه های فرهنگ غربی تغییر کرده، بازیابی کرد.
سید حسن حسینی شاهرودی اضافه کرد: برگزاری چنین جشنواره هایی ما را برای برگشتن به تمدن قوی و غنی ایرانی- اسلامی راهنمایی می کند.
همچنین در پایان این برنامه علاوه بر رونمایی از تمبر یادبود جشنواره، آشپزهای برتر استان ها نیز معرفی شدند.
قدمت تاریخی سکونت درمنطقه شاهرود بر اساس گمانه زنی‌های باستان شناسان و حفاری های به عمل آمده به یکهزار سال قبل از میلاد مسیح می رسد.
شهرستان شاهرود دارای ۱۴۸ اثر تاریخی در فهرست میراث ملی است که از این تعداد، ۶۳ اثر مربوط به بناها و محوطه های تاریخی، ۷۳ تپه تاریخی و ۱۱ اثر معنوی است.
این شهرستان یک شهر ، هشت روستا و هشت منطقه نمونه گردشگری دارد.
۷۳۵۹/۶۱۶۷ خبرنگار: مهسا شانیان ** انتشار دهنده: محسن شاکری
(برای آگاهی از اخبار شهرستان های شاهرود و میامی به کانال تلگرامی اخبار ایرنا شاهرود به آدرس ? @irnashahroud مراجعه فرمایید)

انتهای پیام /*


فرهنگی


سازمان میزاث فرهنگی


محسن رنجبر


شاهرود