اخبار گردشگری

توانمندی های روستائیان و عشایر ایلام به تماشا گذاشته شد

به گزارش خبرنگار ایرنا، این نمایشگاه پنج روزه با هدف شناساندن ظرفیت های فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی جمعیت عشایری و روستایی استان ایلام و آشنایی مخاطبان با این مزیت های فرهنگی اقتصادی با تلاش هماهنگ دفتر امور روستایی استانداری ایلام ، اداره کل میراث فرهنگی و دیگر نهادهای مرتبط راه اندازی شده است.
مراجعان و علاقه مندان از امروز تا ۶ شهریورماه از ساعت ۶ عصر تا ۱۱ شب می توانند در این مکان با بازدید آثار ، متن ها و تصاویر با ظرفیت ها و جاذبه های فرهنگی ، اجتماعی و طبیعی گردشگری استان ایلام اشنا شوند.
دست آفرینه های هنری جامعه روستایی و عشایری استان از پوشاک فرش و گلیم تا غذاهای سوغاتی از دیگر آثار و محصولاتی است که در نخستین نمایشگاه توانمندی های روستاییان و عشایر استان ایلام به نمایش گذاشته شده است .
معرفی جاذبه‌های فرهنگی از قبیل آداب و رسوم، پوشش‌های محلی، غذاها و … ، جاذبه‌های طبیعی و گردشگری، استعدادهای جوان و کارآفرینان، ایجاد ارتباط دو سویه شهرنشینان با روستائیان و شناسایی بازارهای مصرف برای خرید محصولات و تولیدات روستاییان از دیگر اهداف وکارکردهای برگزاری این نمایشگاه عنوان شده است.
حدود ۳۸ درصد از جمعیت استان ۵۸۰ هزار نفری ایلام روستایی هستند که عمدتا بهره برداری بخش کشاورزی می باشند.
عشایر دامدار حدود ۱۱ درصد از جمعیت استان ایلام را تشکیل می دهند که ارزش اقتصادی سالانه محصولات دامی ، لبنی و صنایع دستی انان سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال گزارش شده است.
تولید و انتشار دهنده :شهریار حیدری فر
۶۰۳۴

انتهای پیام /*


کلیات


فرهنگی


نمایشگاه


هفته دولت ۹۶