اخبار گردشگری

لغو روادید گروهی برای گردشگران ایرانی و روسی

علی رفیعی روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در چارچوب سیاست های کشورمان و باهدف تسهیل تردد اتباع ۲ کشور و تبادلات گردشگری میان کشورمان و جمهوری فدراتیو روسیه موافقت نامه لغو روادید گروهی در سال جاری به امضای مقامات ۲ کشور رسید.
وی ادامه داد: با استناد به این موافقت نامه شهروندان ایرانی و روسی درقالب گروههای گردشگری ۵ تا ۵۰ نفری نیاز به اخذ روادید برای سفر نداشته و می توانند در چارچوب برنامه ریزی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری مجاز از جاذبه های گردشگری ۲ کشور بازدید کنند.
رفیعی تصریح کرد: در این راستا ساز و کار اجرایی خاصی نیز پیش بینی شده که به موجب آن لازم است که در گام نخست ۲ طرف دفاتر و شرکت های خدمات مسافرتی و گردشگری مجاز و مورد تایید را از طریق مجاری رسمی به یکدیگر معرفی کنند.
معاون گردشگری استان تهران اظهار کرد: آن دسته از شرکت ها و دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری که قصد برگزاری تورهای گروهی به کشورروسیه را دارند نسبت به ارائه مدارک برگزاری تور طبق ضوابط و مقررات تا ۸ شهریور ماه به دبیرخانه اداره کل میراث فرهنگی, صنایع دستی و گردشگری استان تهران ارائه دهند.
به گفته رفیعی پس از زمان مشخص شده هیچ درخواستی قابل پذیرش و رسیدگی نخواهد بود.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: امین کمالی فر انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/ ۷۲۴۷ / ۱۵۳۹

انتهای پیام /*


فرهنگی


لغو اخذ روادید


گردشگران


ایران و روسیه