اخبار گردشگری

استاندار: تسهیلات صندوق توسعه ملی برای ساخت ۶ هتل در استان فارس اختصاص یافت

به گزارش ایرنا، سید محمد علی افشانی روز پنجشنبه در آیین بهره برداری از ۲ مجموعه گردشگری در شهرستان شیراز به مناسبت هفته دولت افزود: با توجه به ظرفیت ها و قابلیت های استان فارس در حوزه گردشگری، یکی از مهمترین بخش ها برای ایجاد اشتغال در این استان، حوزه گردشگری است و سرمایه گذاران در این بخش مورد حمایت قرار می گیرند.
استاندار فارس گفت: این استان از نظر جاذبه های گردشگری یکی از مهمترین استان های کشور است چرا که بناهای تاریخی بسیاری از جمله چهار اثر ثبت شده در میراث جهانی یونسکو، ۲ هزار و ۸۰۰ اثر ثبت ملی و افزون بر۴۰۰ جاذبه طبیعی در این استان واقع است.
افشانی بیان کرد: در دولت یازدهم، آمار سفر گردشگران خارجی به این استان ۲۲۰ درصد نسبت به مدت مشابه افزایش داشته است و شاهد رشد آمار سفر گردشگران به وِیژه پس از برجام بوده ایم.
وی گفت: در برخی فصول سال، یک تخت خالی در هتل های استان وجود ندارد و این موضوع نشان دهنده این است که این استان پتانسیل بالایی در زمینه گردشگری دارد.
استاندار فارس با اشاره به بهره برداری از فاز ۲ خط یک مترو شیراز در آیینی با حضور وزیر کشور گفت: روز سه شنبه ۳۱ مردادماه، ۱۰٫۵ کیلومتر مسیر قطار شهری از فرودگاه بین المللی شیراز تا ایستگاه زندیه به بهره برداری رسید که نقش زیادی در توسعه گردشگری در شهر شیراز دارد.
وی اظهار کرد: هماهنگی های لازم برای تامین اعتبار ادامه قطار شهری تا صدرا در سطح کلان و ملی صورت گرفته است.
افشانی با اشاره به نقش زیرساخت های حمل و نقل در توسعه گردشگری گفت: آزادراه در حال احداث شیراز – اصفهان که تا پایان سال ۹۴ ، حدود ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشت، امروز و با تلاش های صورت گرفته افزون بر ۶۰ درصد پیشرفت داشته است.
وی گفت: ۲۵۰ میلیارد تومان نیز در دولت یازدهم برای توسعه و نوسازی فرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیراز تصویب شده است که تا پایان پارسال، ۵۰ میلیارد تومان در این فرودگاه هزینه شد.
استاندار فارس اظهار کرد: فرودگاه بین المللی شیراز باید در حد و اندازه استان فارس ساخته و و ساختمان های فرسوده آن بهسازی شود.
افشانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در هفته دولت امسال، شاهد افتتاح طرح های عمرانی بسیاری در استان هستیم که در توسعه این استان غنی و پهناور نقش بسزایی خواهند داشت.
استاندار فارس افزود: این مجموعه طراحی بسیار زیبا و امیدوارکننده ای دارد و امیدوارم منشا خدمت و ساخت و ساز در این منطقه باشد و به توسعه گردشگری کمک کند.
در این آیین که در نخستین روزهفته دولت برگزار شد، ۲ مجموعه گردشگری استان فارس با سرمایه گذاری ۴۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و اشتغالزایی ۹۵ نفر، به بهره برداری رسید.
بنا بر اعلام مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فارس، ۳۵ میلیارد تومان در راستای ساخت مجموعه گردشگری هفت دریا شامل هتل رستوران، سالن همایش، کافی شاپ، نمازخانه و … شده است. این طرح زمینه اشتغال ۴۵ نفر را فراهم کرده است.
به گفته مصیب امیری، مجتمع گردشگری شرکت پدیده صوفی با سرمایه گذاری ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نیز در این آیین به بهره برداری رسید.
بر این اساس، این مجموعه شامل سفره خانه، هتل آپارتمان، آلاچیق، کافی شاپ، نمازخانه و … است و ۵۰ نفر در آن مشغول به کار شده اند.
۹۸۷۳/ ۲۰۲۷
خبرنگار: محمد امین افشارپور ** انتشاردهنده: سید احمد نجفی

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


گردشگری


دولت۹۶