اخبار گردشگری

جشنواره ‘سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری’ در شاهرود آغاز به کار کرد

به گزارش ایرنا، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان در حاشیه آیین گشایش این نمایشگاه، در گفت و گو با ایرنا، بیان کرد:در این جشنواره هنرمندانی از استان های سمنان و خراسان های شمالی، رضوی و جنوبی توانایی های خود را به نمایش می گذارند.
حسین خواجه بیدختی اضافه کرد: ۶۰ غرفه غذای سنتی و صنایع دستی مرتبط با سفره به همراه ۲ سیاه چادر عشایری، در جشنواره دایر شده است.
وی با تاکید بر لزوم توجه به خرده فرهنگ ها و تنوع غذایی در کشور، یادآور شد: یکی از جاذبه های بخش گردشگری خوراک است و برگزاری چنین مسابقه ها و جشنواره هایی به تقویت این حوزه از گردشگری کمک می کند.
خواجه بیدختی ادامه داد: مسابقه های منطقه ای نیاز به تکرار و تبلیغ بیشتر دارد تا بتوان غذاهای سنتی هر منطقه را در فهرست غذایی رستوران ها نیز جای داد.
وی همچنین با اشاره به گشایش چندین طرح وابسته به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با اعتبار ۳۲ میلیارد تومان، افزود: بهره برداری از هتل قصر بسطام با اعتبار ۲۴ میلیارد تومان یکی از طرح های بزرگ استان است که برای بیش از ۵۰ تن به طور مستقیم شغل ایجاد می کند.
دومین جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری از یکم تا سوم شهریور از ساعت ۱۷ تا ۲۳ در هتل پارامیدا شاهرود برگزار می شود.
نمایشگاه عرضه خوراک های بومی و محلی، برگزاری مسابقه های آشپزی و انتخاب بهترین سرآشپز، عرضه صنایع دستی و اجرای مراسم آیینی و سنتی از برنامه های این جشنواره است.
۷۳۵۹/۶۱۶۷ خبرنگار: مهسا شانیان ** انتشار دهنده: محسن شاکری
(برای آگاهی از اخبار شهرستان های شاهرود و میامی به کانال تلگرامی اخبار ایرنا شاهرود به آدرس ? @irnashahroud مراجعه فرمایید)

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


جشنواره سفره ایرانی


شاهرود