اخبار گردشگری

بازدید ۲۷ هزار گردشگر داخلی و خارجی از تخت سلیمان تکاب

محمد فتحی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد هزار و ۴۶۶ نفر گردشگر از کشورهای مختلف آسیایی و اروپایی بوده اند.
وی اضافه کرد: تعداد بازدیدکنندگان از این مجموعه کم نظیر تاریخی در سال جاری ۲۳ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته بوده است که امیدواریم این روند افزایشی تا پایان سال نیز ادامه یابد.
وی با اشاره به اینکه تکاب از جمله شهرستان های دارای ظرفیت گردشگری تاریخی و طبیعی در آذربایجان غربی اظهار کرد: علاوه بر تخت سلیمان، زندان سلیمان نیز در این شهرستان وجود دارد که از ابتدای سال تاکنون چهار هزار و ۸۴۲ نفر از این اثر تاریخی طبیعی بازدید کرده اند.
وی ادامه داد: از این تعداد، ۴۸۴ گردشگر خارجی بوده اند.
معاون فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: تعداد بازدید کنندگان از این اثر تاریخی طبیعی در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۷ درصد افزایش دارد.
به گزارش ایرنا، مجموعه جهانی تخت سلیمان تکاب چهارمین اثر تاریخی کشور به شمار می رود که در فهرست میراث جهانی به ثبت رسیده است.
کوه میان تهی معروف به زندان سلیمان که در فاصله هفت کیلومتری غرب تخت سلیمان واقع شده است نخستین اثرطبیعی ثبت شده استان در فهرست اثار ملی به شمار می رود.
۸۱۳۵/۲۰۹۳ ** خبرنگار: شهین بیدادرس ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


تخت سلیمان


آذربایجان غربی