اخبار گردشگری

مسکو: بهانه اقدام ضدروسی آمریکا در صدور روادید بی پایه است

به گزارش ایرنا، وزارت امور خارجه روسیه امروز (چهارشنبه) با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: استدلال واشنگتن مبنی بر اینکه درخواست مسکو برای برابری شمار کارکنان مراکز دیپلماتیک آمریکا با روسیه مانع انجام وظایف بخش کنسولی می شود، واقعیت ندارد.
بر اساس تصمیم روسیه، شمار کارکنان سفارتخانه و کنسولگری های آمریکا باید به ۴۵۵ نفر برسد و ۷۵۵ نفر از آنان تا اول سپتامبر (۱۰ شهریور) باید به کار خود پایان دهند.
سفارت آمریکا در روسیه روز دوشنبه صدور روادید غیرمهاجرتی به شهروندان روس را برای هشت روز متوقف کرد و از اول سپتامبر نیز شمار روادیدها را کاهش خواهد داد.
در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه با اشاره به این تصمیم آمریکا آمده است: واشنگتن در واقع اهداف دیگری را دنبال می کند. طرف آمریکایی امیدوار است با ایجاد مشکل ظاهرا به دلیل کاهش شمار کارکنان بخش کنسولی مراکز دیپلماتیک، روس ها را ناراضی کند.
«در واقع این مساله مربوط به کارآیی پایین مراکز دیپلماتیک آمریکا است و شواهد این مساله را اثبات می کند. برای نمونه ۱۶ کارمند بخش کنسولی ایتالیا در مسکو سال گذشته ۴۷۸ هزار پرسشنامه درخواست روادید و همچنین پنج کارمند کنسولی سفارتخانه اسپانیا ۸۷۷ هزار فرم را مورد بررسی قرار دادند، در حالیکه کارکنان بخش کنسولی آمریکا به رغم شمار چند برابری فقط برای حدود ۱۸۶ هزار درخواست اقدام کردند.»
در پایان بیانیه به آمریکا توصیه شده با پرهیز از گمراه کردن افکار عمومی روسیه، کاهش شمار کارکنان مراکز دیپلماتیک را بهانه قرار ندهد و از افزایش عوامل منفی در روابط دو کشور خودداری کند.
اروپام*۳۹۱ انتشار دهنده: هادی مولوی نیا

انتهای پیام /*


سیاسی


روسیه


آمریکا


بهانه