اخبار گردشگری

استاندار اردبیل : گردشگری زمستانی در استان رونق می گیرد

به گزارش خبرنگار ایرنا، مجید خدابخش شامگاه سه شنبه در نشست ستاد راهبردی اقتصاد مقاومتی استان اردبیل افزود: با توجه به اقلیم اردبیل جاذبه های زمستانی می تواند بسیاری از گردشگران را به خود جذب کند اما این جاذبه هنوز در استان مورد توجه اساسی قرار نگرفته و حتی چگونگی جذب گردشگران به اردبیل در زمستان مشکل اساسی صنعت گردشگری است.
وی بیان کرد: هتلداری به عنوان یکی از شاخه های مهم صنعت گردشگری هنوز در اردبیل از رونق مطلوب بر خوردار نمی باشد چراکه ظرفیت های آنها به غیر از سه چهار ماه فصول گرم سال در سایر روزها اغلب خالی هستند.
خدابخش گفت : استانداری اردبیل با اجرای برنامه و طرح هایی ازجمله بر عهده گرفتن میزبانی ورزش اسکی روی برف در پیست اسکی آلوارس و برگزاری جشنواره های زمستانی برای رونق صنعت گردشگری در فصول سرد سال در این استان تلاش می کند اما موفقیت کامل در این ارتباط به ارایه پیشنهادهای مفید و سازنده نیازمند است.
وی یکی از محورهای اصلی سرمایه گذاری و پیشرفت استان اردبیل را صنعت گردشگری دانست و اضافه کرد: ظرفیت های خدادادی خوبی در منطقه وجود دارد اما فصلی بودن پذیرش گردشگر مانع از استفاده بهینه از این قابلیت ها می شود.
استاندار اردبیل همچنین صادرات خدمات مهندسی به کشورهای خارجی را از راههای مناسب برای ارزآوری و رونق اقتصادی کشور دانست و خاطرنشان کرد : این موضوع از اولویت های مهم دولت تدبیر و امید می باشد.
به گزارش خبرنگار ایرنا در این نشست که در سالن شیخ صفی الدیناردبیلی استانداری اردبیل ترتیب یافت تعدادی از کارآفرینان طرح ها و پیشنهادهایشان را به استاندار و مدیران ذیربط استان اردبیل ارایه دادند و راهنمایی ها و پاسخ های لازم رادریافت کردند.
خبرنگار: مسعود وسیله ** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
۶۰۱۹/۶۰۱۶

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


استاندار


اردبیل