اخبار گردشگری

دایر شدن معاونت اقتصادی در وزارت خارجه کمک به تجارت بین المللی صنایع دستی ایران است

به گزارش خبرنگار ایرنا ، بهمن نامور مطلق روز سه شنبه در نشست خبری بیست و هشتمین نمایشگاه ملی صنایع دستی گفت : صنایع دستی در این نمایشگاه ملی به جای دولت محور بودن بازار محور می شود .
وی افزود: هدف ما تغییر ماهیت نمایشگاه از شکل ویترنی گذشته به سمت مردمی شدن است
نامور تاکید کرد : ۱۵ درصد از گردش مالی صنایع دستی در سال در نمایشگاه ها مشخص می شود و با شاخص هایی از قبیل فروش بازدید و استقبال معدل صنایع دستی کشور در این رواید مشخص می شود.
وی خاطر نشان کرد : هر کدام از روزهای نمایشگاه به عناوینی مثل خانه ایرانی ، روز مجلس و صنایع دستی ، روز صنایع دستی دانش بنیان و …اختصاص پیدا خواهد کرد
وی یادآور شد : تلاش کردیم تا از ویژه خواری در نمایشگاه بیست و هشتم جلوگیری کنیم و برای همه فعالان فرصت یکسان فراهم کنیم .

** بازدید رییس جمهوری از نمایشگاه

مدیرکل صادرات صنایع دستی کشور ودبیر نمایشگاه ملی صنایع دستی گفت: غیر از غرفه های معمول ۲۰۰ متر مربع به استان های محروم ۵۰ درصد تخفیف پذیرش به برگزیدگان نمایشگاه قبل ۳۷ غرفه به فعالان ممتاز بسته بندی و غرفه های لازم رایگان به حصیربافان هشت استان و ۷۷ روستای هدف طرح اشتغال صنایع دستی اختصاص داده شده است.
پویا محمودیان افزود: اولین بار است که یک کمیته نظارت هفت نفره در نمایشگاه مستقر هستند .
وی ادامه داد : فضایی را تحت عنوان ‘ خانه ایرانی ‘ اختصاص دادیم خانه ای که از ۰ تا ۱۰۰ آن به طور کامل ازصنایع دستی تشکیل شده است و با دوهدف مهم الگوسازی برای زوج های جوان و الگو سازی برای چیدمان صنعت هتل سازی کشور طراحی شده است .
محمودیان ادامه داد: در این نمایشگاه یادبودهایی برای شهید محسن حججی و پروفسور مریم میرزا خانی برگزار خواهد شد و یک روز با حضور ساره بیات سفیر صنایع دستی کشور به پیوند با سینماگران اختصاص پیدا می کند.
وی خاطر نشان کرد : رییس جمهوری قول داده است که از نمایشگاه ملی امسال دیدن می کند ضمن اینکه امسال میزبان هیاتی از تجار ایرانی مقیم کانادا نیز خواهیم بود.
محمودیان یادآور شد: دو شعار اصلی خانه ایرانی- صنایع دستی ایرانی و توسعه پایدار ، صنایع دستی و اقتصاد خلاق در این رواید دنبال می شود و برای اولین بار در خانه ایرانی آثاری از هنرمندان شاخصی چون پرویز تناولی ، محمد احصایی و پرویز کلانتری به نمایش در می آید.

** هم آفرینی صنایع دستی کودکان

مدیرکل توسعه و ترویج صنایع دستی نیز گفت : در غرفه های ویژه هفت فعالیت صنایع دستی برای کودکان ترتیب داده شده و برای هم آفرینی آنان در کارگاه زنده با وزارت آموزش و پرورش همکاری داریم .
علی حاجی چیزری اضافه کرد: در همکاری با پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری نیز برای اولین بار از عروسک هایی با لباس محلی استفاده می شود.

** نظارت دقیق برای جلوگیری از ورود محصولات چینی

مدیرکل حمایت از تولید صنایع دستی گفت : به دلیل اهمیت بسته بندی ۳۷ غرفه به تولید کنندگان و کسانی که در بسته بندی نوآوری فعالیت دارند اختصاص داده می شود .
فریدون میرزالو تاکید کرد: برای جلوگیری از ورود محصولات متداول چینی و غیر ایرانی ۶ تیم فنی نظارت خواهند کرد به علاوه طراحی نرم افزار تلفن همراه زبردستان که معرف مشخصات محصول و تولید کننده است و اختصاص ۸۲ متر مربع به کارگاه های تولیدی زنده از ۷۵ روستای هدف گردشگری و اشتغال زایی از مهم ترین اقدامات ما دراین بخش خواهد بود.

فراهنگ **۱۰۸۵** ۳۰۷۹** ۱۸۲۳ خبرنگار : علی اسدی ** انتشار: طاهره نبی اللهی

انتهای پیام /*


فرهنگی


صنایع دستی


نامور مطلق


نمایشگاه ۲۸